به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اسدالله رازانی ظهر امروز در کارگروه اشتغال و تولید که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه باید نحوه آمارگیری را به صورت مفصل توضیح دهد، اظهار داشت: هرچند سازمان برنامه و بودجه برای آمارگیری باید یک پارامتری را در نظر بگیرد اما این سنجش‌ها متکی بر خوداظهاری و به طور حتم دقت پایین است.

رازانی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که مأموران سرشماری نسبت به استان‌های همجوار طور دیگری رفتار کنند، افزود: در این موضوع و شبهه نرخ بیکاری 22 درصد برای استان کرمانشاه مربوط به سهل‌انگاری و پنهان کردن واقعیت از طرف واحدهای تولیدی یا غیردقیق بودن مأموران است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امسال باید بیش از سال گذشته برای حل معضل بیکاری در استان تلاش شود، عنوان کرد: نرخ بیکاری استان کرمانشاه 22 درصد و در استان‌های همجوار 12 درصد است و با توجه به وضعیت زندگی مردم استانهای همجوار به این نتیجه می‌رسیم که هیچ استانی دارای نرخ بیکاری تک رقمی نیست.

وی با اشاره به استان کرمانشاه با غول بیکاری مواجه است، عنوان کرد: هر کدام از مسئولان استانی در اطراف خود چند جوان بیکار مشاهده می‌کنند و وجود معضل بزرگی با عنوان بیکاری در استان غیرقابل انکار و واقعی است و برای کاهش نرخ 22 درصدی بیکاری در استان باید برنامه‌ریزی کرد.

رازانی با بیان اینکه 110 هزار نفر بیکار در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: باید ورودی و خروجی اشتغال در استان را به صورت دقیق تحلیل و بررسی و با توجه به نتیجه حاصل شده برای جمعیت بیکار استان برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال و نامگذاری سال با عنوان اشتغال و تولید از طرف مقام معظم رهبری تأییدی بر این موضوع است، افزود: با وجود بیکاری شدید در استان ما قبول نداریم استان کرمانشاه رتبه نخست بیکاری در کشور باشد اما این مسئله‌ای را حل نمی‌کند و در هر صورت همه باید نسبت به این معضل احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610143
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.