مهدی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اگر کشوری بناست توسعه پیدا کند و این توسعه پایدار باشد ، لازمه آن اشتغال پایدار است که چنین اشتغالی به حمایت همه جانبه شهروندان نیاز دارد.
وی با بیان اینکه مدیران دستگاههای مختلف باید در این زمینه برنامه ریزی کنند ، گفت : اگر ما بتوانیم فضای ترویج کالای ایرانی را به وجود آوریم ، قعطا این امر باعث می شود تا دست رنج کارگران مملکت خودمان به هدر نرود .
فرماندار قائمشهر اضافه کرد : همچنین خرید کالای ایرانی سبب می شود تا ایجاد بازار رقابت بین تولید کنندگان کشور فراهم و قیمت کاذب اجناس شکسته شود.
محمدی گفت : شاید برخی از کالاهای تولید داخل قدرت رقابت با کالای خارجی را نداشته باشند ، ولی این نباید سبب شود تا ما به دنبال کالاهای خارجی برویم و به اقتصاد و اشتغال کشور خودمان ضربه بزنیم .
وی اضافه کرد : باید تلاش کنیم تا کالای ایرانی با کیفیت تولید شود و یکی از راههای کیفی شدن کالا ، خرید آن و ایجاد رقابت میان تولید کنندگان داخلی است و نخریدن کالا سبب ورشکستگی تولید کننده و افزایش بیکاری می شود.
او ادامه داد : بدخواهان و دشمنان کشور به دنبال ضربه زدن از طریق اقتصادی به کشور هستند و برای مقابله با آنان باید به خرید کالاهای داخلی روی بیاوریم و به دعوت رهبری لبیک بگوئیم و با خرید کالای ایرانی ، در عمران ، آبادانی کشور و توسعه و اشتغال پایدار سهیم شویم .
فرماندار قائمشهر همچنین با بیان اینکه ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باعث می شود تا قاچاق کالا برای قاچاقچیان به صرفه نباشد ، گفت : با توجه به نزدیک شدن سال نو ، مردم هم می توانند به پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری ، با خرید کالای ایرانی ، از تولیدات داخلی کشورمان حمایت کنند .
خبرگزاری جمهوری اسلامی با راه اندازی 'کمپین خبری خرید کالای ایرانی' در جهت تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی گام برداشته است و در این راستا مصرف‌کنندگان به عنوان بازیگران اصلی عرصه تولید کشور با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق خواهند ساخت.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.