به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا ملا قادر قادری روز پنجشنبه در مراسم دیدار وزیر کشور با علما اهل سنت اورامانات و قشرهای مختلف مردم پاوه در مسجد جامع این شهر افزود: مردم اورامانات با جمعیتی بیش از 240 هزار نفر که حافظان 180 کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق هستند در کنار هم زندگی می کنند.
وی اظهار کرد: مردم این دیار از کشور اسلامیمان از ابتدا و آغاز انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) صادقانه همراه نظام، پیرو رهبری و حافظ انقلاب و نظام بوده و هستند.
ماموستا قادری گفت: این مردم در 38 سال گذشته صادقانه ایستاده اند و زکات این ایستادگی ها تقدیم سه هزار و 200شهید، جانباز و آزاده سرافراز بوده است که این سند بزرگی در صداقت و همراهی مردم ما با نظام جمهوری اسلامی است.
امام جمعه پاوه با اشاره به تولد نامیمون و نامبارک گروهک تروریستی داعش که مصیبتی بزرگ برای اسلام و مسلمانان است، گفت: روحانیت منطقه، فرهنگیان، مسئولان شهرستانهای پاوه و اورامانات و سایر اقشار بابصیرت منطقه همواره با این وبای قرن بیست و یکم مقابله کرده اند.
ماموستا قادری با اشاره به امنیت عالی و مطلوب در منطقه آن را نتیجه تلاش و زحمت نیروهای نظامی و انتظامی ،امنیتی و سیاسی و محراب داران مساجد که هر جمعه در نماز جمعه با بیانات خویش در مقابل توطئه گران، هوشیاری و بصیرت را به مردم می دهند، دانست.
امام جمعه پاوه با بیان اینکه مردم ما در حد توان خود و حتی بیشتر از حد توان خود نسبت به انقلاب اسلامی انجام وظیفه کرده اند، گفت: برآورده شدن درخواست آنان برای صدور مجوز رسمی شدن تردد مسافر از مرز شوشمی توقع زیادی نیست.
ماموستا قادری افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و اکثر مسئولان نظام نسبت به دیار اورامانات و به خصوص پاوه همواره لطف و بزرگواری داشته اند.
وی با اشاره به خدمات دولت و نظام گفت: دولت ها در حد توان خود طی 38 سال گذشته در خدمت رسانی دریغ نکرده اند و ما به نوبه خود فارغ از جناح و گرایش ها از این خدمات قدردانی می کنیم.
امام جمعه پاوه با اشاره به مشکلات موجود در شهرستانهای اورامانات و به خصوص پاوه به نبود زمین کشاورزی و صنعت و میزان پایین دامداری و باغات اشاره کرد و گفت: باغات و دامداری ما نمی تواند معیشت مردم را بطور کامل تأمین کند، لذا از مسئولان انتظار و توقع بیشتری داریم.
وی اظهار کرد: راههای ارتباطی شهرستان پاوه ظرفیت و تحمل عبور و مرور وسائط نقلیه سنگین و جابجایی و ترانزیت کالا را برای صدور از بازارچه مرزی شوشمی ندارد و به همین دلیل مهمترین راهکاری که کارشناسان و دلسوزان پیشنهاد و ارائه داده اند و خواسته 38 ساله مردم این شهرستان است، رسمی شدن تردد مسافر از مرز شوشمی است.
وی افزود: با رسمی شدن تردد مسافر از مرز شوشمی می توانیم شاهد توسعه منطقه، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال که تحقق شعار سال است، باشیم.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066 خبرنگار: محمد هادی زامیاد ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.