به گزارش خبرنگار ایرنا، در استان کرمانشاه، امسال هم مانند سال های گذشته، شاهد برپایی نمایشگاه بهاره و عرضه اقلام مورد نیاز شب عید در مراکز صنفی به ویژه در فروشگاه های زنجیره ای هستیم که سعی می شود با عرضه کالاهای با کیفیت و ارزان تر متناسب با جیب همه مشتریان و در راستای رفاه شهروندان برگزار شود.

**حضور مستمر ماموران تعزیرات حکومتی در بازار
در همین راستا مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه طرح 'نظارت بر بازار شب عید' در کرمانشاه از 25 بهمن آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد، گفت: گشت های مشترک این طرح تا ساعت 8 شب، در سطح شهر فعال هستند وعلاوه براین شهروندان می توانند شکایت و پیشنهادهای خود را به شماره 300000135 پیامک بزنند.
داریوش جودکی افزود: این اداره از طریق تعامل با سازمان هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل استاندارد و اداره مبارزه با قاچاق کالا بر کار اصناف فعال در سطح شهر نظارت می کند.
به گفته وی، دو شعبه اصلی ثابت در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل به منظور نظارت بر بازار فعال هستند و نزدیک به 50 درصد از نیروهای این اداره به کار گشت زنی و نظارت در سطح شهر می پردازند.
سخنگوی اتاق اصناف ایران و عضو هیات رییسه اتاق اصناف کرمانشاه نیز به ایرنا گفت: کالاهای مورد نیاز مردم و کالاهای شب عید از جمله آجیل و خشکبار، پوشاک، کیف و کفش و میوه ازعمده کالاهای عرضه شده در نمایشگاه های بهاره هستند و کارگروهایی به صورت ویژه برای نظارت بر فروش این کالاها در واحدهای بازرسی سراسر کشور تعریف شده است.
مجتبی صفایی اظهار کرد: علاوه بر آن، گشت های ویژه از سوی تعزیرات حکومتی برای نظارت بر فروش عرضه بهاره دایر شده که به کنترل فعالیت مغازه ها و اصناف موجود در سطح شهر می پردازند.

**برگزاری نمایشگاه فروش بهاره در کرمانشاه
صفایی از برگزاری نمایشگاه فروش بهاره از روز گذشته در کرمانشاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی کرمانشاه واقع در بوستان شاهد برگزار شده و تا شش روز ادامه خواهد یافت.
این مسوول یادآور شد، با توجه به اینکه مدت نمایشگاه های بهاره از 10 روز به 6 روز کاهش پیدا کرده از واحدهای صنفی خواسته شده با توجه به نوع کالاهای عرضه شده، تخفیف مناسبی براساس موارد قانونی در نظر بگیرند.
سخنگوی اتاق اصناف در پاسخ به این سوال که آیا قیمت کالاهای مورد نیاز شب عید در کرمانشاه تغییر خواهد کرد، گفت: یکی از عوامل موثر در نوسان قیمت کالاها به میزان عرضه و تقاضا باز می گردد که امسال خوشبختانه با فراوانی کالای شب عید مواجه هستیم.
صفایی افزود: بازار شب عید کرمانشاه در روزهای آینده رونق بیشتری می گیرد.

**وجود بیش از 16 گشت مشترک در بازار استان
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه بحث نظارت و بازرسی بر بازار همواره در طول سال هم در قالب گشت های مشترک و هم گشت های دو تا سه نفره وجود دارد، افزود: گشت مشترک با هماهنگی سایر دستگاه های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، معاونت غذا و دارو و سایر ادارات ذیربط وجود دارد که این نظارت در روزهای پایانی سال شدت بیشتری می یابد.
عباس سجادی راد با بیان اینکه در بازار شب عید بیش از 16 گشت مشترک بر بازار استان نظارت می کنند، گفت: گروه های بازرسی دو تا سه نفره به صورت مستمر صبح و شب در سطح بازار به صورت مسیری اصناف را کنترل می کنند و بر کیفیت و قیمت کالاهای پرمخاطب نظارت می کنند.
به گفته وی، شماره 124 راه ارتباطی مردم با بخش بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت است.

** کالاهای بازار عید افزایش قیمت ندارند
سجادی راد با بیان اینکه تغییر قیمت چندانی در کالاهای بازار شب عید تاکنون وجود نداشته اظهار کرد: در مواد خوراکی هیچ کمبودی وجود ندارد و اقلامی همچون شکر و مواد لبنی دارای قیمت مصوب هستند و به دلیل اینکه هیچ گونه محدودیتی در عرضه این کالاها نداریم باید گفت که تغییر رسمی در قیمت این کالاها وجود نخواهد داشت.

**750 تن برنج در بازار توزیع می شود
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص میزان خریداری اقلام شب عید از ابلاغ 750 تن برنج با رقم 1121 در 10 روز گذشته به استان خبر داد و افزود: از این میزان تا به امروز حواله 650 تن برنج صادر شده و بالغ بر 450 تن از آن وارد استان شده که در حال توزیع آن هستیم.
اصغر بهمنی پور با بیان اینکه برنج خریداری شده براساس شرایط شهرستان های استان صادر می شود، گفت: قیمت هرکیلو از این برنج در انبار 35 هزار ریال بوده که به دست مشتری با قیمت کیلویی 38 هزار ریال رسیده است.
به گفته وی، بیشتر این برنج ها به فروشگاه های زنجیره ای در راستای تحقق تنظیم بازار توزیع شده و در هفته جاری نزدیک به 800 تن برنج سفید وارداتی دیگر به استان ابلاغ شده که 600 تن از آن از محل انبار تهران و 299 تن از آن از محل انبار استان ایلام است.
بهمنی پور ادامه داد: قیمت این برنج در انبار، کیلویی 24 هزار ریال است که با کیلویی 27 هزار ریال به دست مشتری می رسد.
به گفته این مسوول، این برنج براساس جمعیت شهرستان های استان تقسیم می شود و در اختیار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها قرار داده می شود از همین رو مدیران افراد مورد وثوق را برای جابجایی و حمل معرفی کنند.

**سهم استان در میوه شب عید
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: سهم استان کرمانشاه در بخش میوه شب عید برای پرتقال در مرحله اول به میزان 550 تن بود که با توجه به نیازی که در استان وجود دارد تا به امروز به یک هزار و 12 تن رسیده است.
بهمنی پور یادآور شد، 121 تن پرتقال تا به امروز از جنوب به استان حمل و در انبار ذخیره شده که مابقی این میزان در اواخر هفته آینده در اختیار مردم استان قرار می گیرد.
به گفته وی، سهمیه سیب درختی استان 300 تن بوده که همه این میزان با اولویت 30 درصد سیب قرمز و 70 درصد سیب زرد در انبار ذخیره شده است.

**قیمت توزیع مرغ و گوشت در شهرستان ها اندکی، بالاتر است
وی از ذخیره سازی گوشت قرمز منجمد وارداتی و داخلی در انبار و سردخانه های استان خبر داد و گفت: در سطح شهر کرمانشاه این گوشت با کیلویی به قیمت 22 هزار و 500تومان عرضه می شود که در سطح شهرستان ها به دلیل بعد مسافت کیلویی 22 هزار و 700 تومان است.
بهمنی پور در زمینه مرغ منجمد به ذخیره سازی آن نیز اشاره کرد و گفت: هرکیلو از این مرغ در سردخانه به قیمت پنج هزار و 500 تومان می باشد که عرضه آن در سطح شهرستان به ازای هرکیلو 275 تومان سود در نظر گرفته شده و در شهرستان ها به دلیل بعد مسافت با قیمت پنج هزار و 800 تومان عرضه می شود.
به گفته این مسوول، گوشت گرم از سیستان و بلوچستان با نظارت کامل دامپزشکی به استان کرمانشاه وارد می شود که قیمت هرکیلو نرمه گوساله 270 هزار ریال است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 620 روستا است.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.