به گزارش ایرنا فرماندار همدان روز یکشنبه در نشست تنظیم بازار شهرستان همدان با تاکید بر تشدید نظارت ها در آستانه نوروز 96 گفت: برای تامین میوه در سطح شهرستان هیچگونه نگرانی وجود ندارد و تمهید لازم در این زمینه اندیشیده شده است.
علی تعالی افزود: به دلیل یخ زدگی ناشی از سرما و ریزش برف در شمال کشور مشکلاتی برای محصول پرتقال ایجاد شد اما با تدابیر خوب دولت پرتقال خارجی تدارک دیده شده و برای همدان نیز سهمیه در نظر گرفته شده با نظارت کامل توزیع می شود.
وی ادامه داد: سال گذشته با تدابیر اندیشیده شده در توزیع میوه شب عید هیچگونه مشکلی به وجود نیامد و مردم کمترین اعتراض ها را در این زمینه داشتند.
تعالی خواستار نظارت و بازرسی بیشتر بر نانوایی ها در ایام نوروز شد و گفت: با توجه به افزایش سفر به استان همدان باید در مناطقی که بیشتر جمعیت و مسافر وجود دارد نانوایی های سیار پیش بینی شود و کشیک نانوایی ها نیز به منظور تشدید بازرسی های ارائه شود.
وی ادامه داد: نمایشگاه بهاره نیز امسال به دلیل اعتراض اصناف از 10 روز به 5 روز کاهش می یابد تا به تنظیم بازار کمک شود.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: با برنامه ریزی های که انجام شده برای توزیع میوه 80 نفر کار نظارت و بازرسی را تنها در بخش میوه در شب عید به عهده دارند که این نیروها از بازرسان این سازمان و از بیرون تامین شده و 20 درصد نیز از انجمن حمایت از مصرف کننده اعلام آمادگی کردند.
علیرضا شجاعی افزود: جانمایی مناسب برای توزیع میوه با اولویت بازار است و برای عرضه به مسافران و گردشگران تمهیدات لازم انجام شده و باید به گونه ای عمل کرد که حجم کالا در بحث دولتی نمایان شود.
وی ادامه داد: موجودی دولت در این زمینه کافی و فراوان است و پیک توزیع میوه برای شب عید نیز از 25 اسفند به بعد انجام می شود.
وی درباره توزیع مرغ نیز گفت: در استان مازاد تولید 25 درصد بیشتر از سال قبل وجود دارد و توزیع مرغ در حد پایین آغاز شده است و در این زمینه صنعت و معدن قصد دارد قیمت متعادل و منطقی باشد تا برای مرغدار نیز توجیه اقتصادی داشته باشد.
شجاعی درباره گوشت قرمز نیز گفت: در کشور حرکت صعودی قیمت گوشت قرمز متوقف شده و با واردات دام زنده مشکلی در بازار گوشت قرمز وجود ندارد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان نیز گفت: در سال جاری نیز 2 محصول مورد نیاز مردم برای شب عید شامل سیب و پرتقال مازاد بر نیاز داخلی استان ارزیابی می شود.
رضا عباسی افزود: به دلیل سرما و آسیب دیدن محصول پرتقال در شمال کشور برای تنظیم بازار شب عید پرتقال وارد می شود اما در حال حاضر برای مصرف عادی مردم مشکلی در عرضه پرتقال وجود ندارد و محصول وارد شده تنها در آستانه نوروز و برای تنظیم بازار است.
وی اضافه کرد: همانند سال گذشته 50 درصد از میوه پیش بینی شده برای نوروز 96 در مرکز استان توزیع می شود و برای جانمایی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که قیمت و زمان توزیع در روزهای آینده اعلام خواهد شد.
رئیس اتاق اصناف همدان نیز گفت: به منظور تنظیم بازار نمایشگاه بهاره از 16 اسفندماه در همدان با محوریت توزیع پنج نوع اقلام و وسایل مورد نیاز مردم گشایش می یابد و این آمادگی وجود دارد که برای توزیع کالاهای اساسی از جمله مرغ و گوشت نیز غرفه ای در نظر گرفته شود.
حمید رضا فرسایی افزود: برای تشدید بازرسی ها طرح نظارت و بازرسی از سوی اتاق اصناف از 15 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین ماه سال آینده اجرا می شود.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌ بار همدان نیز گفت: در حال حاضر بر بازار میوه و تره بار آرامش حاکم است و این بازار در رکود به سر می برد و هیچ مشکلی مشاهده نشده است.
رضا البرزی افزود: سال گذشته 50 نقطه برای توزیع میوه شب عید در همدان پیش بینی شد که شامل کانکس، چادر ، واحد صنفی و سه واحد روستایی بود.
وی اضافه کرد: امسال نیز برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا با ارائه به موقع و قیمت مناسب میوه به مردم، دست دلالان و عوامل سودجو کوتاه شود.
رضا زمانی معاون برنامه ریزی فرمانداری همدان نیز خواستار افزایش مکان های توزیع میوه در سطح شهرستان شد و گفت: سهمیه شهرستان در سال گذشته 420 تن پرتقال و 230 تن سیب بود که امسال نیز به همین میزان باید در نظر گرفته شود.
شهرستان همدان حدود 650 هزار نفر جمعیت دارد.
کل واحدهای صنفی فعال و غیر فعال شهرستان همدان 29 هزار و 842 فقره است که از این تعداد 19 هزار و 131 فقره دارای پروانه کسب هستند.
به گفته رئیس تعاون روستایی شهرستان همدان سال گذشته 416 تن پرتقال به قیمت 20 هزار ریال و 217 تن سیب به قیمت 17 هزار ریال در شهرستان توزیع شد.
2087/6993
گزارش : زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.