به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش روز سه شنبه در جلسه کمیته ساماندهی متکدیان استان گیلان در رشت با اشاره به مشکلات حضور متکدیان در شهرهای استان گفت: باید با تلاش همه دستگاه های مسؤل نسبت به جمع آوری این افراد که به صورت حرفه ای گدایی می کنند، اقدام شود.
وی اضافه کرد: گیلان استانی گردشگرپذیر است که وجود این افراد در شهرها چهره زشتی را بوجود می آورند و باید تلاش کنیم در کنار اقدامات ضربتی جمع آوری این افراد، نسبت به فرهنگ سازی عمومی برای کمک نکردن به اینگونه افراد نیز اقدام شود.
دبیر کمیته ساماندهی متکدیان گیلان ادامه داد : براساس برنامه ریزی های وزارت کشور و با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال جدید و تعطیلات نوروزی و حضور گردشگران در استان، طرح جمع آوری متکدیان در دستور کار قرار دارد و همه دستگاه های اجرایی بویژه شهرداری ها می بایست اقدامات لازم را در این زمینه بعمل آورند.
وی از فرمانداری های استان خواست تا با تشکیل کمیته ساماندهی متکدیان در شهرستان ها و انجام اقدامات لازم، نسبت به برنامه ریزی در این زمینه اقدام کنند.
رنجکش یادآور شد: یکی از مشکلات مهم در زمینه حضور متکدیان در استان، وجود باندهای حرفه ای است که روزانه افراد مختلفی را در میادین و مراکز پرتردد مستقر می کنند که شناسایی و جمع آوری این باندهای حرفه ای باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
وی همچنین از مردم خواست تا با شناسایی نیازمندان واقعی که عموماً تکدی گری نمی کنند، کمک های خود را از طریق نهادهای حمایتی و تشکل های مردمی اهدا کنند.
در این جلسه ضمن ارائه پیشنهادات مختلف از سوی اعضاء کمیته برای ساماندهی متکدیان در شهرهای استان بویژه رشت مرکز گیلان، همکاری دستگاه های خدمات رسان و رسانه ها از جمله صداوسیما در زمینه فرهنگ سازی در عدم کمک مردم به متکدیان مورد تاکید قرار گرفت.
استان گیلان 16 شهرستان دارد و سالانه پذیرای حدود 30 میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.
در نوروز گذشته (1395) شش میلیون و 176 هزار و 846 نفر شب اقامت گردشگران داخلی و خارجی در استان ثبت شد.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.