به گزارش روز سه شنبه ایرنا؛ مهدی مرادی در جلسه آموزشی سامانه سازمان غذا و دارو با حضور مسوولان فنی و کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی استان افزود: گشایش و ترخیص کالاهای مرتبط با سلامت از پایانه های مرزی از دهم دی 95 به بعد فقط توسط مسوولان فنی و با استفاده از سامانه سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.
او گفت: معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت با هدف نظارت بر زنجیره تامین و توزیع و عرضه محصولات سلامت محور و نیز تسهیل و تسریع فرایند واردات کالای سلامت محور اقدام به طراحی و اجرای سامانه سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت کالا (TTAC) کرده است.
وی افزود: با اجرای این سامانه نظام رهگیری و ردیابی محصولات، پایش و کنترل کیفی و کمی و همچنین ایجاد سیستم واکنش سریع و فراخوان محصولات نامعتبر در سراسر کشور و در سطوح عملی خواهد شد.
مرادی درخصوص گشایش و ترخیص کالا با این سامانه نیز گفت: برای کار با این سامانه نام کاربری و کلمه عبور برای هر یک از مسوولان فنی شرکت های تولیدی و وارداتی تعریف می شود و در اختیار آنها قرار می گیرد که آنها می توانند به سامانه وارد شده و عملیات گشایش و یا ترخیص را انجام دهند.
به گفته او فرایند گشایش و ترخیص کالاهای سلامت محور پیش از این با آنالیز پروفرم ها(پیش فاکتورها) و در نهایت صدور کد رهگیری از سوی معاونت های غذا و دارو انجام می شد.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد
در 9 ماه سپری شده از سال جاری در مجموع بیش از 23 میلیون و 186 هزار و 943 دلار به وزن 14 هزارو 380تن کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه وارد کشور شد.
8066/3033 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.