محبت جمالی نیا روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران سرپل ذهاب افزود: باتوجه به فصل گرما و پوشش گیاهی منطقه و فصل برداشت برای جلوگیری از آتش سوزی در مزارع و پسماندهای زمین های کشاورزی نیاز است همه دستگاه های متولی  در این خصوص وارد عمل شوند.

وی اظهارداشت: دستگاه های عضو مدیریت بحران و همچنین بخش دولتی و نیروهای مسلح برای اطفای حریق باید آماده باشند شوند تا برای مهار آتش سوزی های احتمالی به موقع اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب، همچنین با تاکید بر آمادگی شهرداری برای اطفای حریق، گفت: شهرداری باید همانند سال های قبل دستگاه ها و  ادوات آتش نشانی خود را در دهستان های مختلف مستقر کند.

جمالی نیا گفت: جهاد کشاورزی نیز باید با برنامه ریزی مناسب در برداشت غلات کشاورزان و خرید تضمینی آن تسریع کند تا مزارع و محصولات کشاورزی دچار حریق و خسارت نشوند.

او ادامه داد: جلوگیری از حریق در پارک های جنگلی، مراتع، پارک حیات وحش بابا اسکند و قراویز و ارتفاعات مختلف شهرستان سرپل ذهاب نیز بسیار حایز اهمیت است.

تیغه زنی و کانال کشی مراتع توسط منابع طبیعی، ایجاد آتش بر در بین مزارع و حاشیه جاده های روستایی توسط راهداری، جمع کردن علف های هرز قبل از خشک شدن توسط شهرداری در سطح شهر، استقرار سه دستگاه خودروی اطفای حریق به شهرستان و استقرار در بخش ها و دهستان های مختلف از دیگر مواردی بود که جمالی نیا از اجرای آن ها خبر داد.

وی گفت: همچنین یک رزمایش آزمایشی اطفای حریق نیز در شهرستان با حضور همه دستگاه های امدادی برگزار می شود و برای بهره گیری از ظرفیت مردمی، یک بانک اطلاعاتی از کشاورزان دارای تراکتور برای استفاده از آن ها در زمان اطفای حریق تهیه می شود تا در صورت حریق احتمالی، این بخش نیز به کارگیری شود.

شهرستان سرپل ذهاب با ۹۰ هزار تن جمعیت، ۸۸ هزار هکتار مرتع و جنگل و ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.