«افشین کریمی» روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه معاون امور برنامه ریزی فرمانداری کرمانشاه که در سرسرای این فرمانداری برگزار شد؛ به فروش پایین نفت، تحریم های شدید اقتصادی و هزینه سنگین شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: هر کدام از این عوامل هزینه های سنگین اقتصادی برای دولت داشته، بنابراین انتظار می رود در تشریح مشکلات، انتظارها و مطالبات منصفانه باشیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها نتیجه تصمیم ملی کل نظام براساس اعتقادات و باورها برای مقاومت در برابر استکبار جهانی بوده است، گفت: دولت یکی از ارکان نظام است و باید به نقش و جایگاه ارکان دیگر نظام مانند؛ قوای مقننه و قضاییه، صدا و سیما، کمیته امداد و غیره در شکل گیری وضعیت مدیریتی کشور توجه کنیم. 

کریمی، منتقدان را به راستی آزمایی دیدگاهش فراخواند و گفت: دولت در قضیه شیوع کرونا و مدیریت آن در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکا که ادعای ابرقدرتی جهان را دارند انصافا در شرایط تحریم های شدید خوب عمل کرد لذا باید واقع بین باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به مشکلات کارکنان فرمانداری کرمانشاه گفت: استانداری کرمانشاه بیش از هر استان دیگری در بحث پرداخت اضافه کار و پاداش آخرسال اقدام کرده، هرچند اعتقاد داریم مشکلات اقتصادی بیشتر از این مبالغ است اما باید وضعیت کلان مالی کشور را در نظر بگیریم. 

کریمی گفت: جایگاه فرمانداری کرمانشاه در حد یک استانداری است؛ زیرا بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در آن جای دارد و بسیاری از مشکلات اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی نیز در این شهرستان است بنابراین وضعیت وِ نقش ویژه ای بین فرمانداری های استان دارد و مشکلات آن به همه استان ارتباط پیدا می کند.

او با اشاره به نقش فرمانداری ها در برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ویژه فرمانداری کرمانشاه؛ از کارکنان این فرمانداری به دلیل برگزاری انتخابات و همچنین مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر کرمانشاه تقدیر کرد.

وی در پایان با اشاره به کمبود نیروی انسانی در برخی از پست ها و همچنین کمبود تدارکات مانند خودرو خدمت؛ از بخشداری ها و فرمانداری ها خواست تا حد مقدور برای حل مشکلات بیشتر به توان داخلی خود مانند جهادگران اتکا داشته باشند و با همکاری شهرداری ها مشکلات را رفع کنند.

بیشتر مشکلات استان در شهرستان کرمانشاه است

فرماندار کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: شهرستان کرمانشاه ۵۵ درصد جمعیت استان را با پنج بخشداری و چهار شهر در خود جای داده، بیشتر مشکلات حاشیه‌نشینی نیز در این شهرستان است که برای حل هر کدام از مسایل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی آن به اعتبار ویژه در حد یک استان نیاز داریم.

فضل الله رنجبر در ادامه به بخشی از وظایف سنگین فرمانداری ها مانند رسیدگی به وضعیت هدفمندی یارانه ها و برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: وضعیت فرمانداری کرمانشاه با حجم فراوان وسعت و افراد زیرپوشش با هیچ فرمانداری در سطح کشور قابل مقایسه نیست، لذا باید در واگذاری برخی از مسئوولیت ها مانند هدفمندی یارانه ها و چارت اداری بخشداری مرکزی آن که تعداد زیادی مراجعه کننده دارد تجدیدنظر شود، چون بخشداری مرکزی کرمانشاه خودش به اندازی یک شهرستان بزرگ مسوولیت، وسعت و جمعیت دارد و با یک چارت اداری بخشداری کم جمعیت اصلا قابل مقایسه نیست لذا تغییر در ساختار اداری آن اجتناب ناپذیر است.

او همچنین بیان داشت: فرمانداری کرمانشاه در بسیاری از بخشداری ها با کمبود نیرو مواجه است، ساختمان فرمانداری کلانشهر کرمانشاه نسبت به تعداد زیاد وظایف و مراجعه کننده به هیچ وجه جوابگو نیست و با زحمات فراوان خدمات به شهروندان انجام می گیرد لذا باید برای توسعه آن اعتبارات عمرانی ویژه در نظر گرفته شود.

رنجبر در ادامه به بخشداری های زلزله زده کوزران و ماهیدشت اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات زلزله تاکنون ۹ هزار شغل در این ۲ بخشداری ایجاد شده است.

در پایان این جلسه «خدیجه جشن پرووکانی» به عنوان معاون امور برنامه ریزی فرمانداری شهرستان کرمانشاه معرفی و از خدمات خانم هاشمی قدردانی شد.

شهرستان کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان در خود جای داده است و بزرگترین شهرستان کشور با پنج بخشداری است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.