«فرشید سنجری» روز شنبه به ایرنا افزود: سال گذشته یگان حفاظت منابع طبیعی استان در راستای برخورد قاطع با متصرفان به عرصه‌های ملی با همکاری دستگاه قضایی استان ۳۶۷ حکم قطعیت یافته خلع ید از اراضی ملی صادر کرد.

وی اظهارداشت: یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کرمانشاه با ۲۸ اکیپ متشکل از نیروی پایور و وظیفه به صورت مستمر در حال گشت و مراقبت از جنگل‌ها و مراتع استان هستند و هرگونه حرکتی در راستای تخریب و تصرف عرصه‌های مرتعی و جنگلی توسط مأموران یگان حفاظت و پاسگاه‌های ویژه رصد می‌شود.

به گفته او، در ۲ ماه سپری شده از سال جاری نیز بیش از ۱۳ هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کرمانشاه در ادامه با اشاره به عزم جدی و اهتمام ویژه مجموعه مدیریتی اداره کل منابع طبیعی استان در برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تصرف منابع طبیعی، گفت: بعد از شناسایی و احراز تخلف و صدور احکام قضایی لازم، بلافاصله اقدامات خلع ید عرصه و اعاده به وضع سابق با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، با استفاده از توان عوامل نظامی و انتظامی در دستور کار قرار می‌گیرد.

سنجری، خواستار همکاری هرچه بیشتر مردم طبیعت‌ دوست استان با ماموران یگان حفاظت و اعلام گزارش‌ها و اخبار خود در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق چوب یا گیاهان دارویی از طریق تماس با شماره ١۵٠۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه شد.

او تاکید کرد که گزارش های مردمی می تواند از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری کند.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

استان کرمانشاه با ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارای ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.