اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته که می توان به آن اشاره کرد؛ تکذیب افزایش قیمت نان از سوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه بود که ماشاالله ویسی در این خصوص گفت: امسال به منظور حمایت از تولید و ادامه روند خودکفایی در تامین گندم موردنیاز کشور، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم مازاد برنیاز کشاورزان در دستور کار است و دولت به منظور جلوگیری از افزایش قیمت نان، آرد را با همان قیمت سابق بدون هیچ‌گونه افزایشی در اختیار واحدهای نانوایی قرار می دهد.

وی هرگونه تصمیم گیری در خصوص قیمت گذاری نان را در حوزه اختیارات کارگروه شورای پایش گندم، آرد و نان استانداری دانست و اظهارداشت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه به عنوان متولی خرید تضمینی گندم و همچنین تامین آرد مورد نیاز واحدهای خبازی سراسر استان، هرگونه افزایش قیمت در این حوزه را تکذیب می کند.

اعلام ساعات کاری مرکز انتقال خون کرمانشاه

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه در طول ماه مبارک رمضان در سه نوبت صبح، عصر و شب آماده خونگیری از مراجعه‌کنندگان است.

«پژمان صالحی‌فر» با بیان اینکه یک شیفت خون‌گیری در ماه مبارک رمضان در مرکز انتقال خون اضافه شده است، افزود: خون‌گیری همانند قبل هر روز در نوبت صبح از ساعت ۷.۵ صبح تا ۱۴ و در نوبت عصر از ساعت ۱۶.۵ تا ۱۹.۵ انجام می‌شود.

وی به اضافه شدن شیفت سوم یعنی بعد از افطار نیز اشاره کرد و گفت: خونگیری در این نوبت از ساعت ۲۰ تا ۲۳.۳۰ انجام می‌شود که در شب‌های قدر این ساعت به ۲۴ افزایش می‌یابد.

مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد نیازمند تجهیزات برای دوندگان کرمانشاهی است

رییس هیات دو و میدانی استان کرمانشاه گفت: مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد که ورزشکاران ما در آن تمرین می‌کنند از کمترین امکانات برخوردار بوده و نیازمند تجهیزات بیشتری برای دوندگان کرمانشاهی است.

احمد روشن زاده اظهار داشت: مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد کرمانشاه متاسفانه از زیرساخت های لازم برخوردار نیست و همین موضوع باعث شده عملکرد ورزشکاران ما برای تمرین و آماده‌سازی تحت تاثیر قرار گیرد.

وی افزود: در این مجموعه یک اتاق ۱۰ متری به هیات دو و میدانی اختصاص پیدا کرده که آن هم تازه زمانی که مسابقه فوتبال در آن برگزار می شود از ما می خواهند اتاق را برای تیم هایی که مسابقه دارند خالی کنیم.

ساخت بیمارستان اسلام آبادغرب خرداد ماه به پایان می‌رسد

سرپرست نظارت بر ساخت بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب؛ از اتمام ساخت این بیمارستان تا پایان خرداد سال جاری خبر داد و گفت: پس از عملیات ساخت؛ این بیمارستان برای نصب تجهیزات پزشکی تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود.

علیرضا پرنیان افزود: کار مقاوم سازی این بیمارستان به پایان رسیده و عملیات تاسیسات مکانیکی و برقی آن ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی پیشرفت این بیمارستان را ۶۰ درصد اعلام کرد و ابراز امیداوری کرد طبق تعهد پیمانکار پروژه و قول او به استاندار کرمانشاه کار ساخت تا پایان خرداد ماه به اتمام برسد. 

پرنیان با بیان اینکه ساخت و ساز بیمارستان اسلام آبادغرب با ۲ شیفت کاری در حال اجرا است، گفت: از چهارم فروردین ماه این پروژه با رعایت پروتکل های بهداشتی ناشی از بیماری کرونا با ۱۳۰ کارگر و ۲۰ مهندس مشغول به فعالیت است.

۴۰ میلیارد ریال اموال سرقتی در ماهیدشت کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۲ کانتینر سرقتی حاوی قطعات خودروهای سنگین به ارزش ۴۰ میلیارد ریال باتلاش کارآگاهان پلیس آگاهی کرمانشاه خبر داد.

سردار «علی اکبر جاویدان» اعلام کرد: پس از اطلاع پلیس آگاهی استان مبنی بر نگهداری ۲ کانتینر قطعات خودروهای سنگین در یکی از روستاهای بخش ماهیدشت که از بندرعباس بارگیری و در سه راهی سلفچگان استان مرکزی به سرقت رفته بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا تیمی از پلیس آگاهی و ماموران انتظامی کرمانشاه با انجام تحقیقات بسیار موفق به کشف محل نگهداری کانتینرهای سرقتی در یک گاوداری واقع در بخش ماهیدشت شدند.

سردار جاویدان همچنین با اشاره به پلمب محل، از دستگیری ۲ نفر در این رابطه و معرفی آنها به دستگاه قضایی برای سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم خبر داد.

استاندار: تخلفات احتمالی شهرداری کرمانشاه بررسی می‌شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه گزارشی از تخلفات احتمالی شهرداری مرکز استان واصل شده است، گفت: این گزارش باید به صورت جدی بررسی و نتیجه آن تا هفته آینده مشخص می‌شود.

هوشنگ بازوند گفت: باید صحت این گزارش تا هفته آینده مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن به شورای شهر و فرمانداری اعلام شود.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هر تخلفی تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهیم آمد و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

کرمانشاه در مبارزه با کرونا موفق عمل کرده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در مبارزه با بیماری کرونا موفق عمل کرده است و در این زمینه همه مسوولین و مدیران با مدیریت استاندار کرمانشاه پای کار آمدند.

آیت الله مصطفی علما در نشست هم اندیشی شورای اهل سنت استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهارداشت: یکی از مسائلی که از چندی پیش کشور درگیر آن شده بحث کرونا است که انصافاً استان کرمانشاه در این زمینه خوب و موفق عمل کرده است و همه مدیران و مسوولین پای کار آمدند.

وی بیان کرد: برای مبارزه با بیماری کرونا همه مدیران تلاش کردند و در این زمینه کرمانشاه جزء استان های خوب به برکت همکاری خوب مردم و حضور مسوولین قرار دارد.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: نیروهای نظامی هم در بحث مبارزه با بیماری کرونا خدمات خوبی ارایه کردند و بواسطه همین اقدامات و تلاش های مدیران استان، همه پای کار آمدند.

اخبار جدید آموزش و پرورش کرمانشاه؛ از زمان و نحوه برگزاری امتحانات تا کنکور

مدیرکل آموزش پرورش استان کرمانشاه در نشستی خبری آخرین رویدادها و تصمیمات مربوط به ۳۲۵ هزار دانش‌آموز استان را بیان کرد؛ از زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان سال و کنکور سراسری تا نامه استاندار برای دریافت سه هزار تبلت و برنامه‌های هفته معلم.

مجید یزدان پناه در نشستی خبری با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش استان گفت: ما در ساماندهی نیروی انسانی رتبه اول کشور را در سال ۹۸ کسب کردیم و تنها استانی بودیم که تمام جلسات شورای آموزش و پرورش را در سال گذشته برگزار کردیم به طوری که در جمع شوراهای برتر آموزش و پرورش کشور قرار گرفتیم و استاندار و اداره کل آموزش و پرورش استان از سوی معاون اول رییس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش تقدیر شدند.

یزدان پناه همچنین با اشاره به رتبه خوب اداره کل آموزش و پرورش استان در جشنواره شهید رجایی سال ۹۸ گفت: ما در این جشنواره در شاخص های عمومی و اختصاصی یکی از ادارات برتر استان و دومین اداره کل آموزش و پرورش کشور شدیم.

کرمانشاه بیش از ۸۰ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد

طبق اعلام هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه، تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان در پایان سال گذشته به ۸۰ هزار و ۳۰ نفر رسید که ۵۲ هزار و ۲۹۲ نفر آنها را آقایان و ۲۷ هزار و ۷۳۸ نفر را نیز بانوان تشکیل می دهند.

بر این اساس، ورزشکاران سازمان یافته هیات فوتبال کرمانشاه با جمعیتی معادل ۱۳ هزار و ۳۸۸ نفر که شامل ۱۲ هزار و ۵۰۸ فوتبالیست پسر و ۸۸۰ فوتبالیست دختر می شوند در صدر هیات های ورزشی استان کرمانشاه قرار گرفته است.

هیات ژیمناستیک با ۹ هزار و ۴۳۱ ورزشکار متشکل از چهار هزار و ۵۷۵ آقا و چهار هزار و ۸۵۶ خانم و هیات تکواندو با ۶ هزار و ۲۹۸ ورزشکار شامل سه هزار و ۴۶۳ ورزشکار پسر و ۲ هزار و ۸۳۵ ورزشکار دختر نیز به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار دارند.

هرچند تعداد ورزشکاران سازمان یافته مجموع هیات های ورزشی استان در پایان سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ که ۸۵ هزار و ۷۹۷ نفر شامل ۵۷ هزار و ۴۹ ورزشکار مرد و ۲۸ هزار و ۷۴۸ ورزشکار زن می شده است پنج هزار و ۷۶۷ نفر کاهش داشته است.

در پایان سال گذشته تعداد ورزشکاران آقا چهار هزار و ۷۵۷ نفر و تعداد ورزشکار خانم سازمان یافته استان نیز یک هزار و ۱۰ نفر نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته است.

۱۲۰ پروژه نیمه‌کاره کرمانشاه ساماندهی می‌شود

استاندار کرمانشاه اعلام کرد که ۱۲۰ پروژه اقتصادی نیمه‌کاره استان با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ساماندهی خواهد شد.

هوشنگ‌ بازوند در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: این تسهیلات از سوی بانک ها به ۱۲۰ پروژه که نیمه کاره هستند اعطا خواهد شد.

وی افزود: بخشی از این واحدها تسهیلات موردنظر را دریافت کرده و بخش دیگری در مرحله دریافت تسهیلات هستند.

استاندار کرمانشاه گفت: ساماندهی این پروژه ها با اعتبارات درنظر گرفته شده می‌تواند نقش مهمی برای اشتغازایی و رفع معضل بیکاری دارد.

پیکر شهید خلبان «علی عیدی» در کرمانشاه به خاک سپرده شد

مراسم تشییع پیکر سرگرد شهید خلبان «علی عیدی» از کارکنان هواپیمایی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه در کرمانشاه برگزار و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر شهید عیدی روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور فرمانده و جمعی از مدیران انتظامی استان، همکاران و خانواده اش برگزار شد.

پیکر این شهید والامقام پس از اقامه نماز و تشییع در گلزار شهدای شهر کرمانشاه به خاک سپرده شد.

سرگرد شهید علی عیدی روز چهارشنبه (سوم اردیبهشت) در جریان سقوط یک فروند هواپیمای «سسنا» متعلق به هواپیمایی نیروی انتظامی حین ماموریت به دلیل شرایط نامساعد جوی و کاهش دید خلبان همراه با سروان «امیر اسلامی» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

استاندار کرمانشاه از مرز رسمی پرویزخان بازدید کرد

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه عصر چهارشنبه به همراه جمعی از مدیران کل با سفر به شهرستان قصرشیرین از مرز پرویزخان و روند صادرات و مبادلات تجاری در این گذرگاه رسمی بازدید کرد.

هوشنگ بازوند در این سفر روند عملیات اجرایی طرح جامع مرز رسمی پرویزخان و صادرات از مرز رسمی پرویزخان را  از نزدیک بازدید و مورد بررسی قرار داد.

فرماندار قصرشیرین به ایرنا گفت: این بازدید به منظور بررسی و تصمیم گیری در راستای تسهیل در امر صادرات و مبادلات تجاری و روند اجرایی طرح جامع پرویزخان صورت گرفته است.

مرادعلی تاتار افزود: طرح جامع مرز رسمی پرویزخان بزرگترین طرح گمرک ایران از نظر ارزش ریالی است، که طی ۲ مرحله انجام می شود و عملیات اجرایی مرحله اول آن با بیش از ۳۵ میلیارد تومان در حال اجرا است.

۲۹ هزار لیتر بنزین قاچاق در روانسر کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با تلاش ماموران پلیس، ۲۹ هزار لیتر بنزین قاچاق در شهرستان روانسر کشف شد.

سرهنگ «جمال سلمانی»، اظهارداشت: ماموران انتظامی روانسر حین گشتزنی به یک دستگاه وانت نیسان که در حال خروج از شهر بود، مشکوک و برای بازرسی آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی های صورت گرفته ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع بنزین کشف کشف شد.

سرهنگ سلمانی تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده به ۸۷۰ میلیون ریال می رسد.

کلیه فرآیندهای دور دوم انتخابات در کرمانشاه الکترونیکی برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه دور دوم ‌انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ شهریور برگزار می‌شود، اعلام کرد که این دور از انتخابات به صورت کاملا الکترونیکی برگزار خواهد شد.

محمدابراهیم‌الهی تبار در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری‌ کرمانشاه برگزار شد، افزود: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶ نفر از نمایندگان استان در بهارستان مشخص شدند اما برای مشخص شدن ۲ نماینده دیگر  (حوزه های کرمانشاه و اسلام آبادغرب) باید دور دوم نیز برگزار شود.

وی افزود: در دور نخست انتخابات ۲۴ فرآیند از ۲۶ فرآیند آن به صورت الکترونیکی به شکل مطلوبی برگزار شد؛ ما در این دوره کمترین تخلف را داشتیم و حتی یک رای تکراری نیز به صندوق ریخته نشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به رایزنی های انجام شده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تمام‌ فرآیندهای انتخابات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

استاندار: کرمانشاه سالانه به ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد

استاندار کرمانشاه گفت: برای رسیدن به میانگین بیکاری کشور نیاز به سرمایه‌گذاری سالیانه ۲۰ هزار میلیارد تومان در استان است.

«هوشنگ بازوند» روز جمعه به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در نشست مجازی با بیش از ۲۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه های استان کرمانشاه در دانشگاه رازی افزود: جذب این حجم سرمایه گذاری در استان به راحتی امکان پذیر نیست چرا که از یک طرف دولت امکان انجام این کار را ندارد و از طرفی درصد قابل توجهی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان سرانه درآمدی پایینی دارند.

وی نرخ بالای بیکاری را نشان دهنده همین سرانه پایین درآمدی در استان دانست و گفت: در زمینه جذب تسهیلات بانکی عملکردمان خوب بوده اما نتوانسته ایم در ۲ سال گذشته از بازار سرمایه به خوبی استفاده کنیم.

به گفته بازوند، سال ۹۸ مبلغ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد در استان کرمانشاه پرداخت شده است اما با اینکه ۲ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازار سرمایه وجود دارد نتوانسته ایم در این زمینه موفق باشیم.
او استقبال مردم در خرید سهام شستا را نمونه این بازار سرمایه دانست و افزود: اساتید دانشگاه استان باید در زمینه برطرف کردن موانع جذب این جریان سیال که بیشتر جنبه نرم افزاری دارد، کمک کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.