هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی پرویزخان و روند صادرات از این گذرگاه مرزی، در گفت وگو با خبرنگاران صدا و سیما و ایرنا، افزود: هم اکنون با توجه به بسته بودن مرزهای جنوبی، مهران و خسروی، مرز رسمی پرویزخان شرایط سختی دارد و چهار هزار و ۵۰۰ کامیون کالای صادراتی در صف خروج از مرز هستند.

وی اظهارداشت: باتوجه به حجم بالای محموله های صادراتی و فشار وارده بر مرز پرویزخان، کامیون ها سه تا چهار شب خواب دارند و با مشکلاتی مواجه هستند.

نماینده عالی دولت در کرمانشاه گفت: امروز از سرکنسول عراق در سلیمانیه کردستان عراق دعوت کردیم تا راهکاری پیدا کنیم و با بازشدن مرزهای شیخ صالح و شوشمی و انجام  اقدام های لازم امید است، مشکلات برطرف شود.

بازوند افزود: ساماندهی صادرات میوه و تره بار در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی پیگیری شده و در بازدیدی که امروز داشتیم نیز روند خدمات دهی رستوران ها وضعیت بسیار خوبی نداشت که بر بهتر شدن آن تاکید شد اما باید از پیک کرونا بگذریم و تا زمانی که سایر مرزها باز نشود این اوضاع وجود دارد و لازمه رفع این مشکل هماهنگ شدن طرف عراقی است تا شاهد صف های طولانی نخواهیم بود.

                                                                                                                        

مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق نیز گفت: در ۲ ماه گذشته به دلیل بسته بودن مرزهای رسمی با عراق و  فعالیت تنها سه مرز با حوزه اقلیم کردستان عراق، فشار ترافیکی سنگینی بر سه مرز بخصوص پرویزخان وارد است.

وی اظهارداشت: مرز رسمی پرویزخان نقش مهمی در صادرات کالا به عراق دارد که باتدابیر انجام شده مقامات کردستان عراق برای بازگشایی مرزهای شیخ صالح و شوشمی اعلام آمادگی کردند که با تحقق این مهم شاهد روان شدن مبادلات تجاری و کم شدن بار ترافیک در مرز پرویزخان خواهیم بود.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.
 کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و کالا های صادر شده از مرز خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می شود.
همچنین روزانه به طور میانگین ۶۰۰ دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی و ایرانی از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان، وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.