روابط عمومی جهاد کشاورزی روز چهارشنبه به نقل از «نوربخش حاتمی» اعلام کرد: ترویج چغندرقند پاییزه در راستای ایجاد اشتغال، افزایش بهره وری آب و منابع تولید در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه چغندرقند پاییزه در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه کشت می شود، افزود: کشاورزان در سال زراعی جاری حدود ۴۵۲ هکتار از مزارع آبی خود را در شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین به کشت این محصول اقتصادی اختصاص دادند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، به زمان کشت و برداشت چغندرقند اشاره و عنوان کرد: چغندر قند پاییزه در مهر ماه کشت و در اواخر اردیبهشت ماه سال بعد برداشت می شود.

حاتمی گفت: براساس قرارداد منعقد شده چغندرقند تولیدی تحویل کارخانه های قند اسلام آبادغرب و بیستون خواهد شد.

وی در رابطه با کشت بهاره چغندر در کرمانشاه نیز اظهار داشت: کشاورزان استان برای کاشت ۹ هزار و ۷۳۵ هکتار از زمین های کشاورزی با کارخانه های قند داخل و خارج استان قرارداد بسته‌اند که تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ هکتار آن کشت شده است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۵ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۷۴هزار تن گوشت مرغ، ۴۰ هزار تن گوشت قرمز و ۳۵۰ هزار تن شیر تولید می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.