دکتر سیاوش وزیری روز شنبه به ایرنا افزود: تحقیقات مختلف در جهان نشان داده است که روزه داری علاوه بر اینکه برای بدن مضر نیست بلکه می تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز شود.

وی افزود: براساس آخرین تحقیقات انجام شده روزه داری روند سوخت و ساز بدن را از مصرف قند به چربی تغییر می دهد که همین امر منجر به افزایش تنظیم قند خون در افراد می شود.

این پزشک متخصص بیمارهای عفونی توضیح داد: به دلیل این تغییر سوخت و ساز مقاومت بدن در برابر استرس نیز افزایش پیدا می کند و بسیاری از التهابات نیز فروکش خواهد کرد.

وزیری عنوان کرد: با این حال برخی از افراد که دارای بیماری های زمینه ای هستند، در صورت روزه گرفتن با مشکل روبه رو خواهند شد که در این زمینه باید با پزشک مشورت کنند.

وی روزه داری را برای افراد دارای بیماری های کلیوی، منع کرد و گفت: افرادی که دارای بیماری کلیه همچون سنگ ساز بودن هستند و نیاز به مصرف روزانه دارو و مایعات دارند، در صورت روزه گرفتن با مشکل روبه رو خواهند شد.

این پزشک یادآور شد: همچنین روزه داری برای افراد دارای خون ریزی دستگاه گوارشی، میگرن و افرادی که اعمال جراحی انجام داده اند نیز می تواند خطرناک باشد.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواخر سال گذشته از چین شیوع یافت و به اغلب کشورهای دنیا سرایت کرد.

براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵ هزار و ۵۷۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.