دکتر «فاطمه رضوان‌مدنی» روز دوشنبه در نشستی خبری از اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از ورود کرونا به مراکز زیرپوشش در استان اشاره کرد و افزود: پس از شیوع کرونا هرگونه پذیرش در مراکز زیر پوشش در استان متوقف شد و سپس بسته‌های بهداشتی را در اختیار همه مراکز قرار دادیم.

وی با بیان اینکه همه افراد افراد در مراکز زیرنظارت همکاران در مراکز هستند، گفت: سرانه ۵۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر برای مقابله با کرونا به همه مراکز زیرپوشش واریز شد.

وی با بیان اینکه براساس شیوه‌نامه ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه جمع‌آوری معتادان متجاهر و کودکان خیابانی را نداشتیم، اظهارداشت: برای جلوگیری از انتشار و سرایت ویروس کرونا هیچ‌گونه جمع‌آوری نداشتیم اما ۴۰۰ کودک خیابانی را شناسایی و به آنها بسته‌های بهداشتی و مشاوره های لازم را ارایه کردیم.

او به توزیع چهار هزار بسته موادغذایی و بهداشتی نیز به افراد زیرپوشش نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲ میلیارد تومان نیز هزینه درمان و کمک های موردی به مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان انجام شد.

رضوان مدنی، به کمک ۲ میلیارد تومانی بهزیستی برای خریداری لوازم توانبخشی به مددجویان زیرپوشش مانند ویلچر، واکر، سمعک و سایر اقلام نیز اختصاص دادیم.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در ادامه به اختصاص ۶۵۰ میلیون تومان برای تهیه بسته‌های معیشتی به افراد پشت نوبتی بهزیستی استان نیز اشاره کرد و گفت: ۱۵ هزار و ۴۹۰ نفر اکنون پشت نوبتی در استان داریم.

رضوان مدنی با بیان اینکه این مبلغ کفاف همه افراد پشت نوبتی را نمی‌دهد، افزود: این افراد را اولویت‌بندی کرده‌ایم و به خانوارهای بسیار نیازمند جزو دهک‌های اول، دوم و سوم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنیم.

اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه اکنون به بیش از ۱۶۴ هزار نفر را زیرپوشش حمایتی خود دارد که از این تعداد ۴۴ هزار نفر را معلولان تشکیل می دهند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا به ۵۱۱۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۸۲ هزار ۲۱۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۵۱۱۸ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.