دکتر «مجید محمودی» روز دوشنبه به ایرنا افزود: آزمایشگاه کنترل غذا و دارو معاونت غذا و دارو کرمانشاه دارای پنج بخش شیمی، میکروبی، دارویی، آنالیز دستگاهی و بافت شناسی است.

او گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون این آزمایشگاه ۲۰۰ نمونه از مواد اولیه و محصول نهایی از محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح را که از طریق مدیریت های مختلف معاونت و یا ارگان های ذی ربط از سطح عرضه جمع آوری شده بود مورد آزمایش قرار داده و نتایج را جهت پیگیری به مراجع ذیصلاح ارجاع داده است.

وی اظهار داشت: براساس گزارش‌ها و مستندات، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء اولین دانشگاه‌های پیشرو در زمینه کنترل و آزمایش محلول های ضدعفونی دست و سطوح در زمان آغاز شیوع کرونا بوده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا به ۵۱۱۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۸۲ هزار ۲۱۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۵۱۱۸ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.