نوخش حاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، نیاز استان کرمانشاه را ۲ میلیون دُز واکسن تب برفکی اعلام کرد و افزود: سال گذشته با همکاری اداره کل دامپزشکی استان یک میلیون و ۸۰۰ هزار دُز آن تامین و به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار گرفت.

او با بیان اینکه واکسن بیماری تب برفکی در سال ۹۸ در کل کشور آزاد شد، گفت: خود دامداران اقدام به تهیه واکسن تب برفکی که قیمت آن برای هر راس دام حدود ۲ تا چهار هزار تومان است، کردند.

به گفته او، با این میزان واکسن ۹۰ درصد نیاز استان تامین و دام ها واکسینه شدند و اما ۱۰ درصد دام ها را نتوانستیم واکسینه کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی محدودی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دُز واکسن تب برفکی مورد نیاز معادل حدود ۱۰ درصد دام های استان تامین نشد، تصریح کرد: با همکاری بخش خصوصی این میزان نیز تامین شد و در اختیار دامپزشکی قرار گرفت.

حاتمی اظهارداشت: دامپزشکی در مناطقی که دام نیاز به واکسیناسیون تب برفکی داشته پس از تماس دامداران وارد عمل شده و اقدام به واکسیناسیون دام‌ها کرده است.

به گفته او، در ۲ دهستان اسلام آبادغرب عملیات واکسیناسیون علیه تب برفکی انجام شده است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۵ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.