دکتر علی سروش روز یکشنبه به ایرنا افزود: این مرکز اکنون با ۳۹ پرستار ثابت و ۷۴ پرستار داوطلب با بخش های فعال آزمایشگاه، رادیولوژی، اورژانس، رختشویخانه، csr، اتاق عمل، مددکاری، روانشناسی و داروخانه و همچنین اختصاص یک تخت دیالیز در خدمت مبتلایان به بیماری کووید۱۹ است.

وی اظهار داشت: در روز ۱۲ فروردین نیز مرکز تخصصی نسیم با ۱۰ تخت مراقبت های ویژه (ای سی یو) و تعداد ۲۵ پرستار داوطلب باهدف خدمت به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: از ۲۳ فروردین آزمایشگاه تخصصی استخراج مولکولی در کلینیک بوستان آغاز به کار کرد و این اقدام گامی مهم در شناسایی مبتلایان به کرونا در استان بود.

رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه در ادامه گفت: در پی این اقدامات اساسی تامین نیروی تخصصی پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی به صورت ۲۴ ساعته جهت مراکز بستری گلستان و نسیم با تقلیل ساعات کاری پرسنل مرتبط، انجام تست های تخصصی HRCT در واحد سی تی اسکن، انجام غربالگری شبانه روزی و اسکرین مراجعه کنندگان سرپایی از ورودی بیمارستان و اورژانس از مواردی است که با تلاش شبانه روزی همکاران  این مجموعه بیمارستانی انجام گرفت. 

سروش افزود: ممنوعیت ورود ملاقات کنندگان و همراه، تامین وسایل حفاظت فردی برای کارکنان پزشکان و بیماران به منظور افزایش ضریب ایمنی پرسنل و جامعه و تهیه و تامین داروهای تخصصی مورد نیاز بیماران کرونایی بر اساس پروتکل وزارتی و تحویل دارو به مراجعه کنندگان سرپایی نیز به خوبی صورت گرفته است. 

وی اضافه کرد: همچنین ضدعفونی و گند زدایی محیط و سطوح کلیه فضاهای درمانی و پاراکلینکی و کلینیکی مجتمع امام رضا در ۲ نوبت صبح و عصر با استفاده از گروه کارشناسان آموزش دیده، شناسایی پرسنل پرمخاطره و در معرض آسیب به منظور تغییر محل کار یا عدم بکارگیری آنان در فضاهای درمانی مرتبط با بیماری کرونا، اعمال تخفیف و رایگان کردن هزینه بیماران کرونایی، تقلیل ساعت کار پرسنل، پرداخت پاداش به کارکنان مرتبط با بخش های کرونا و آغاز انجام آزمایشات تشخیص کرونا جهت پرسنل در معرض خطر نیز از دیگر اقداماتی بود که در این مرکز انجام شده است.

او گفت: همچنین یک کانال تخصصی برای طرح مباحث تخصصی مرتبط با بیماری کرونا جهت کلیه پزشکان و کادر درمانی استان و ارایه مشاوره و پاسخ های تخصصی توسط اساتید مرکز به متقاضیان در این مجتمع ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: حمایتهای بی دریغ رییس و مجموعه دانشگاه، جانفشانی کادر درمان مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و اعضای هیات علمی و نیز حمایت‌های خیرین و گروه‌های جهادی مستقر در دانشگاه رازی و دانشکده پزشکی در تامین بخشی از وسایل حفاظت فردی یاریگر این مجموعه بیمارستانی در موضوع بحران کرونا است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، هزار و ۳۷۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و تا امروز ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است.

کیانوش جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و سه هزار و ۵۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.