محسن ارجمندی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، به فوت تعدادی از شهروند کرمانشاهی در سال گذشته در حوادث رانندگی اشاره کرد و افزود: بیشتر آمار فوتی های تصادفات درون شهری کرمانشاه مربوط به عابران پیاده است.

وی با بیان اینکه با مطالعات آماری انجام شده ۱۹ نقطه حادثه خیز در سطح معابر شهر شناسایی شده‌اند، افزود: بیشتر این نقاط در سه محور بزرگراه امام، بزرگراه جانبازان و بلوار شهید بهشتی هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه عنوان کرد: باتوجه به علت وقوع تصادفات در هر یک از این نقاط برای هر کدام راهکارهایی از قبیل اصلاح هندسی، آرام سازی ترافیک و جداسازی ارایه شده است که پس از تصویب اقدامات فنی آغاز خواهد شد.

ارجمندی ادامه داد: در نخستین نشست شورای ترافیک شهرداری کرمانشاه در سال ۹۹ اصلاح هندسی ورودی شهرک های پردیس و صدرا مورد بررسی قرار گرفت و طرح پیشنهادی برای آن مطرح شد.

وی گفت:‌ با اجرای این طرح علاوه بر کاهش قابل توجه و روان‌سازی گردش ترافیک در اطراف میدان آزادگان، مشکلات حمل و نقلی اهالی شهرک های صدر و پردیس و ساکنان مسکن مهر ارتش حل می شود و وضعیت تردد در این شهرک ها و میدان آزادگان بهبود قابل توجهی خواهد یافت.

جان باختن ۱۱۸ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در سال گذشته ۱۱۸ نفر در استان کرمانشاه براثر سوانح و حوادث رانندگی درون شهری جان خود را از دست دادند.

سرهنگ فضل الله شیری ادامه داد: ۸۱ نفر از این افراد که معادل ۶۹ درصد افراد جان باخته می شود را عابران پیاده تشکیل می دهند.

وی یادآور شد: ۲۱ درصد از عابران پیاده جان باخته در سوانح رانندگی را افراد بالای ۷۰ سال تشکیل می دهند.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه عنوان کرد: رانندگان نیز از فوت بر اثر سوانح درون شهری در امان نبوده و ۱۷ درصد کشته شدگان را به خود اختصاص داده اند.

شیری گفت: ۴۸ درصد کل افراد فوت شده در خیابان های اصلی شهرهای استان جان خود را از دست داده اند.

بیش از نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان در شهر کرمانشاه سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.