به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: به منظور حمایت از تولید کنندگان از هفته آینده ستاد پسا کرونا در استان کرمانشاه شکل خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه افزود: این ستاد به موازات ستاد مقابله با کرونا فعالیت می‌کند که طی آن زیرمجموعه‌ها به بررسی میزان‌خسارت های ناشی از این بیماری می‌پردازند.

وی خاطر نشان‌کرد: پس از ارزیابی میزان خسارت‌ها راهکارهای جبران آن مورد بحث قرار می‌گیرند تا بتوانیم بهترین راهکار را ارائه دهیم.

بازوند گفت: در حال حاضر خطرات اقتصادی در استان بسیار مشهود است و می‌توان گفت سال جاری گرفتار شوک بزرگ این بیماری قرار دارد که بسیاری از مشاغل را با مشکل مواجه کرده است.

مدیر ارشد استان بیان داشت: باید تلاش کنیم تا این بیماری نتواند سرعت رشد اقتصادی را کاهش دهد چرا که این بیماری علاوه بر خسارت به حوزه سلامت و اقتصاد می‌تواند در حوزه‌های دیگر نیز تأثیرات منفی داشته باشد.

بازوند با بیان اینکه شیوع بی مارزی کرونا ۹۹ درصد صنعت گردشگری را با مشکل مواجه کرده است، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا راه نجاتی برای این صنعت پیدا کنیم.

وی در ادامه به کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری استان طی سه سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: این کاهش با یک عزم جدی بین مدیران محقق شد.

استاندار کرمانشاه افزود: اگر چه هدف گذاری ما برای امسال کاهش ۲.۵ درصد کاهش نرخ بیکاری است اما باید تلاش کنیم تا ۳ درصد هم این آمار را برسانیم.

وی با اشاره به شعار سال گفت: باید بتوانیم این شعار را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

بازوند گفت: برای تحقق جهش تولید باید به دنبال جذب سرمایه گذاری برای استان باشیم تا بتوانیم کاهش نرخ بیکاری را نیز شاهد باشیم.

وی خاطر نشان کرد: لازمه جهش تولید مهارت آموزی است و این مهم نیز بدون استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان محقق نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.