در این رزمایش نیروهای سپاه با آخرین تجهیزات و سیستم های نوین نسبت به گند زدایی و ضدعفونی خیابان ها و معابر شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب اقدام کردند.

رزمایش سپاه پاسداران برای ضدعفونی قصرشیرین

رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قصرشیرین با محوریت قرارگاه شهید دکامی، قرارگاه نجف اشرف، لشکر ۲۹ نبی اکرم لشکر ۶۲ مؤمنون، گردان امام حسین (ع) و ناحیه مقاومت سپاه به منظور ضدعفونی و گند زدایی خیابان ها و معابر و سطح شهر انجام شد.

فرماندار قصرشیرین در حاشیه اجرای این رزمایش درگفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:بعد از شیوع ویروس و کرونا درکشور اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری در شهرستان آغاز شد.
مرادعلی تاتار افزود: سپاه پاسداران همواره کمک حال دولت بوده و برای پیشگیری از این بیماری به صورت خودجوش و با هماهنگی مجموعه شهرستان نسبت به ضدعفونی سطح شهرستان اقدام کردند.
وی اظهار داشت: قصرشیرین به دلیل داشتن ۲ مرز خسروی و پرویزخان و تردد روزانه هزاران نفر در این مرزها و کامیون های صادراتی دارای شرایط حساسی است از این رو تدابیر لازم در مرزهای شهرستان به منظور ضدعفونی انجام شده که در این خصوص سپاه پاسداران همواره کمک حال ما بوده اند.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: امید است با همدلی مردم و مسوولان بتوانیم کرونا را شکست دهیم.
فرمانده سپاه قصرشیرین نیز اضافه کرد: در این برنامه سپاه پاسداران با استفاده از تجهیز ات لجستیکی خود نسبت به ضدعفونی تمام سطح شهر اقدام کرد.
سرهنگ پاسدار مرادعلی حسنی اظهار داشت: نیروهای سپاهی همواره دوشادوش مردم هستند و امید است در کنار مدافعان سلامت و دیگر نیروهای درگیر با این بیماری ویروس را ریشه کن کنیم.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.  

                                                                             

رزمایش زیستی لشگر ۲۹حضرت نبی اکرم(ص) سپاه و قرارگاه شهید دکامی برای مقابله با کرونا در سرپل ذهاب

فرمانده لشگر ۲۹ سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه در حاشیه این رزمایش گفت: سپاه پاسداران امروز با ورود بیماری کرونا به کشور با لبیک به دستور فرمانده معظم کل قوا و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی وارد میدان مقابله با این بیماری و حفظ سلامت مردم شده تا باردیگر ثابت کند که در کنار مردم است.  

سردار قدرت الله احمدی پور افزود: مردم ولی نعمت انقلاب هستند و سپاه پاسداران همواره در کنار مردم بوده و خود را از مردم جدا ندانسته است.  

وی اظهار داشت: سپاه پاسداران در بحران های مختلف وارد میدان شده و در جریان زلزله و سیل به مردم خدمت کرده است.

او ادامه داد: قرارگاه شهید دکامی و لشگر ۲۹ حضرت نبی اکرم (ص) با نیروها و تجهیزات تخصصی جنگ نوین خود وارد شهرستان غیور و شهید پرور شهرستان سرپل ذهاب شده تا رزمایش مقابله با بیماری کرونا را اجرا نماید.

سردار احمدی پور گفت: جامعه هدف این مرحله از رزمایش شهرستان های گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین است که باهماهنگی مسوولان این سه شهرستان نقاط مدنظر آن ها ضدعفونی و گندزدایی می شود.

وی  افزود: تمام امکانات خود را برای مقابله با این اپیدمی به کار گرفته و با همکاری سایر دستگاه ها و قوای مسلح کشور این بیماری را شکست خواهیم داد.

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب گفت: بسیجیان در لبیک به دستور فرمانده رهبر معظم انقلاب اسلامی  و تشکیل قرارگاه دفاع زیستی به میدان آمده و به گندزدایی محلات و نقاط مختلف شهرستان می پردازند.

سرهنگ پاسدار نوروز اکبری افزود: شهرستان سرپل ذهاب نیز با حضور نیروهای گردان تخصصی جنگ نوین لشگر عملیاتی ۲۹ حضرت نبی اکرم (ص) سپاه کرمانشاه گندزدایی و ضدعفونی می‌شود که قابل تقدیر است.

وی گفت: امید است با اقدام های صورت گرفته و با اتحاد و انسجام سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح و همچنین دستگاه های خدمات رسان این ویروس منحوس در کشور ریشه کن شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۴۷۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۷۷۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.