حسن عزیزی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از شیوع بیماری کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حمایت از افرادی که شغل خود را دست داده اند اقدام به راه اندازی سامانه ای برای پرداخت بیمه بیکاری کرد.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ کرمانشاهی در این سامانه نام نویسی کرده اند، گفت: تاکنون با تقاضای ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از درخواست کنندگان موافقت و آنان مشمول بیمه بیکاری شده اند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به علت شیوع بیماری کرونا، به ۱۰ ردیف شغلی مشمول سه ماه بیمه بیکاری تعلق می گیرد، افزود: مراکز تولید و توزیع غذا، مراکز گردشگری، خدمات حمل نقل عمومی مسافران، دفاتر فروش بلیت، مراکز تولید و توزیع پوشاک، مرکز تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادها، بستنی و آبمیوه فروشی ها، مراکز فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید و توزیع صنایع دستی شامل این طرح هستند.

عزیزی عنوان کرد: متقاضیان باید توجه داشته باشند که ثبت نام به منزله تایید بیمه بیکاری نیست و تنها دریافت کد رهگیری نشان دهنده تعلق گرفتن بیمه بیکاری است؛ افرادی که کد رهگیری دریافت نکرده اند به دلیل پرداخت نکردن سه درصد حق بیمه بیکاری مشمول این قانون نیستند.

وی گفت: کسانی که مشمول این طرح شوند می توانند با مراجعه به بانک های رفاه کارگران، ملی، صادرات، تجارت و سپه اقدامات لازم را انجام دهند و شماره حساب را در سامانه بیمه بیکاری ثبت کنند و سپس بیمه بیکاری به حساب آن ها واریز می شود.

فاصله گذاری هوشمند در واحدهای تولیدی

مدیرکل تعاون کار و رفاع اجتماعی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه فاصله گذاری هوشمند و پروتکل های بهداشتی در مراکز تولیدی کرمانشاه رعایت می‌شود، اظهارداشت: ۸۵۰ مورد بازرسی موردی و  و ادواری از محیط های کارگری توسط بازرسین کار طی یک ماه گذشته توسط بازرسین کار صورت گرفته است.

عزیزی تصریح کرد: گزارش فوت کارگران استان در محیط های کارگری و کارفرمایی ناشی از بیماری کرونا دراستان کرمانشاه نداشتیم.

طبق سند جامع اشتغال استان، نرخ بیکاری کرمانشاه در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲ درصد و در سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد؛ براساس این سند در سال ۹۸ باید ۲۱ هزار شغل خالص و ۶۰ هزار شغل ناخالص در استان کرمانشاه ایجاد شده باشد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی  است که بیش از ۳۰ هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.
کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بافوت ۱۱۷ نفر در ۲۴  ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۴۷۴ نفر رسیده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.