پایگاه خبری پلیس روز دوشنبه به نقل از سرهنگ «علی کریمی» اعلام کرد: در چنین مواقعی افراد کلاهبردار و سودجو با انتشار تصاویر اغواکننده در شبکه های اجتماعی از احساسات مردم سوء استفاده کرده و به بهانه جمع آوری کمک برای افراد نیازمند دست به سرقت اطلاعات بانکی و سپس خالی کردن حساب قربانیان می کنند.

وی ادامه داد: این دسته از مجرمان با راه اندازی پویش های مردمی و اعلام شماره حساب هایی که معمولا جعلی هم هستند از اعتماد هموطنان سوء استفاده کرده و اقدام به سرقت می کنند.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: این دسته از مجرمان پس از دریافت کمک‌های انسان‌ دوستانه، دیگر پاسخگو نبوده و شماره تماس و اکانت خود در شبکه‌های اجتماعی را از دسترس خارج می‌کنند.

رییس پلیس فتا کرمانشاه، همچنین از شهروندان خواست برای واریز کمک های خود نکات امنیتی را در نظر گرفته و قبل از واریز هرگونه مبلغی از صحت ادعای مطرح شده مطمئن و حتی الامکان کمک های خود را در اختیار نهادهای دولتی و معتبر قرار دهند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت تمامی درگاه‌های بانکی کشور زیر دامنه سایت shaparak.ir هستند، لذا کاربران باید در هنگام پرداخت به این موضوع توجه کنند.

سرهنگ کریمی با اشاره به لزوم فعال‌سازی رمز دوم پویا گفت: یکی از عوامل جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و عدم کارایی سایت‌های جعلی(فیشنگ)، انجام این کار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.