سردار عباسعلی محمدیان روز سه شنبه در گفت  و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:  در پی ارجاع پرونده ای به پلیس فتا شهرستان "فردیس" مبنی بر این که مبلغ ۶۰ میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان به صورت غیر مجاز برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا  شهرستان فردیس  قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی های اولیه ماموران مشخص شد مالباخته در شبکه های اجتماعی برای دریافت شارژ اینترنت رایگان یک برنامه کاربردی برای گوشی تلفن همراه خود دریافت کرده که برای ورود به این برنامه از وی درخواست واریز مبلغ ناچیزی شده است که از این طریق به صفحه جعلی متهمان هدایت و اطلاعات حساب وی به سرقت رفته است.
کارشناسان پلیس فتا شهرستان فردیس با  اقدامات پلیسی گسترده موفق به شناسایی یکی از اعضای این  باند در شهرستان فردیس شدند که با هماهنگی مقام قضائی نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.
 سردار محمدیان خاطرنشان کرد:  در بازجویی های صورت گرفته متهم به برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان با هدایت یک نفر دیگر  اعتراف کرد که پس از معرفی، او نیز در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
وی با اشاره با کشف ابزار و سخت افزار مربوط به کلاهبرداری سایبری از مخفیگاه متهمان در خصوص شیوه و شگرد این باند حرفه ای فیشینگ افزود : متهمان با همکاری ۲ نفر از بستگان خود که در خارج از کشور زندگی می کنند ابتدا با طراحی یک برنامه کاربردی برای دریافت شارژ رایگان اینترنت همراه و انتشار گسترده آن در شبکه های مجازی مالباختگان را نسبت به نصب آن در گوشی همراهشان اغوا و برای ورود به برنامه از آن ها مبلغ ناچیزی را درخواست می کنند که از این طریق کاربر را به سمت درگاه جعلی خود هدایت می کردند.  متهمان پس از سرقت اطلاعات کارت بانکی مالباختگان برای گم کردن رد پای خود مبالغ را به کارت بانکی افراد معتاد منتقل می کردند و از آن طریق اقدام به خرید طلا و لوازم ارزشمند می کردند.
سردار محمدیان با بیان این که متهمان از این طریق حساب یک هزار نفر از شهروندان را خالی کرده اند افزود: ارزش مبالغ برداشت شده از حساب مالباختگان ۵ میلیارد ریال برآورده شده است.
فرمانده انتظامی استان البرز یادآورشد : مردم با با فعال سازی رمز دوم پویا حساب بانکی خود،  از برداشت غیرمجاز از حسابشان پیشگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.