محمدابراهیم الهی تبار عصر یکشنبه در نشست ستاد مشارکت‌های مردمی که در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری با حضور امام جمعه، استاندار و مدیران استان در استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: مردم ایران صاحب صفت عظیم ایثار هستند و در عرصه های مختلف فداکاری را به نمایش گذاشتند.
وی راه اندازی پویش همبستگی را اقدام موثر برای کمک به نیازمندان متاثر از بیماری کرونا دانست و گفت: پس از جمع آوری کمک های مردمی تامین سبدهای معیشتی، بهداشتی و پیشگیرانه برای توزیع در بین خانواده‌های نیازمند و متاثر از بیماری کرونا مورد نظر است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: باید اقدامات کارشناسی به منظور شناسایی افراد نیازمند و متاثر از بیماری کرونا انجام شود تا کمک‌ها در اختیار آنان قرار گیرد.
الهی تبار تاکید کرد: هیات های مذهبی، گروههای ورزشی، کانون های مساجد و هنرمندان از پویش همبستگی اجتماعی حمایت کرده و در جمع آوری کمک‌های مردمی فعال شوند.
وی با تاکید بر اینکه باید یک جمع بندی و پیش بینی از کمک های مردمی در کرمانشاه داشته باشیم، گفت: دفتر اجتماعی استانداری کرمانشاه کار جمع بندی ها را انجام دهند.
معاون استاندار کرمانشاه یادآور شد: بسیج، هلال احمر، کمیته امداد و بهزیستی شماره حساب های خود را به منظور جمع آوری کمک های مردمی اعلام خواهند کرد.
الهی تبار باتاکید بر اینکه ارایه شماره حساب های متفرقه به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی ممنوع است، گفت سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه نیز در صورت تایید ارگان‌های نظارتی می‌توانند در این زمینه فعال شوند.
وی افزود: تاکنون اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت قول مساعد برای پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان به منظور حضور در پویش همبستگی دادند و اعضای اتاق بازرگانی نیز سه میلیارد تومان تجهیزات به منظور کمک به دانشگاه علوم پزشکی خریداری کرده اند.
فرماندار کرمانشاه نیز در ادامه این نشست گفت: موجی که پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد پویش همبستگی به منظور کمک به نیازمندان و مقابله با بیماری کرونا ایجاد کرد بی نظیر و قابل تقدیر است.
فضل الله رنجبر افزود: تاکنون در بسیاری از پایگاه‌های بسیج مساجد و سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان کرمانشاه به منظور کمک رسانی به افراد نیازمند و متاثر از بیماری کرونا فعال شدند و اقداماتی در این زمینه انجام دادند.
وی با تاکید بر اینکه باید بر روند توزیع کمک‌های مردمی در پویش همبستگی نظارت شود، گفت: کمیته ای به منظور نظارت بر توزیع بسته های حمایتی تشکیل و بر روند اعطای این کمک ها به نیازمندان نظارت کند.
فرماندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت شناسایی افراد نیازمند برای توزیع کمک‌های مردمی گفت: تعدادی از سازمان‌های مردم‌نهاد همچون جمعیت دانشجویی امام علی به منظور در اختیار قراردادن بانک اطلاعاتی خود از نیازمندان اعلام آمادگی کرده‌اند.
کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بافوت ۱۱۷ نفر در ۲۴  ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۴۷۴ نفر رسیده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.