هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در نشست ساماندهی کمک‌های مردمی که در استانداری کرمانشاه با حضور آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد،
مبارزه با کرونا را یادآور دوران دفاع مقدس دانست و افزود: امروز ما درگیر یک‌ جنگ سخت هستیم زیرا علاوه بر تحریم‌های ظالمانه ویروس کرونا نیز به ما ضربه های بسیاری وارد کرده است.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: انتظار داریم در این برهه از زمان نیز همچون دوران جنگ ‌تحمیلی افراد توانمند به کمک نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا بپردازند.
بازوند با تاکید بر اینکه زمانی پیروزی بر کرونا محقق می شود که مردم‌پای کار آیند، گفت: مردم در دوران های مختلف همواره برای عبور از بحران ها پای کار هستند و حمایت می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید افراد نیازمند را شناسایی کنیم، گفت: صنوف مختلف، ادارات، بسیج و سازمان‌های مردم نهاد برای شناسایی افراد نیازمند باید پای کار آیند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مساجد برای ما سنگر هستند، گفت: اگر چه این روزها مردم در مساجد تجمع نمی‌ کنند، این مکان مقدس می تواند جایی برای ساماندهی کمک‌های مردمی باشند.
بازوند خطاب به مدیران ادارات گفت: تمام مدیران ادارات موظف هستند کارکنان خود را رصد کنند و در صورت مشاهده فرد درگیر با بیماری کرونا از آن حمایت کنند.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه افراد در پویش همبستگی شرکت کنند، گفت: من، معاونان استاندار و تمام فرمانداران پنج روز از حقوق خود را به این پویش اختصاص می دهیم.
بازوند افزود: همچنین به همراه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه هر کدام ۲۵ میلیون تومان به این پویش کمک کردیم.
وی یادآور شد: انتظار داریم که کارمندان دولت نیز به سهم خود در این پویش شرکت کرده و برای مبارزه با بیماری کرونا همکاری کنند.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه افراد نیازمند برای کمک رسانی باید شناسایی شوند، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به اقداماتی که تاکنون در راستای حمایت از نیازمندان انجام داده است بیش از ۹۰ درصد افراد واجد شرایط را می شناسد از این رو با همکاری کمیته امداد بهزیستی و دیگر نهادهای مربوطه به منظور شناسایی افراد نیازمند اقدام شود.
در نشست ستاد ساماندهی کمک‌های مقرر شد که کمک‌های نقدی مردم برای کمک به نیازمندان و افراد متاثر از بیماری کرونا به شماره های اعلام شده از سوی جمعیت هلال احمر، کمیته امداد، بهزیستی و سازمان بسیج مستضعفین واریز شود و سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه نیز در صورت تمایل برای جمع آوری کمک ها حتماً زیرنظر نهادهای نظارتی کار خود را انجام دهند.
همچنین مقرر شد که کمک‌های غیرنقدی در این زمینه با محوریت مساجد و توسط سازمان بسیج مستضعفین اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه جمع‌آوری شود.
کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بافوت ۱۱۷ نفر در ۲۴  ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۴۷۴ نفر رسیده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.