به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه اسکندری ظهر جمعه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: یک کیلو گوشت، یک عدد مرغ متوسط، یک کیسه برنج، ماکارونی، روغن، سویا، رب گوجه و … در قالب ۱۱۴ بسته بین ۱۱۴ خانواده توزیع شد.

اسکندری افزود: این خانواده به صورت رصد شناختی شناسایی شدند نه به‌صورت رصد تشکیلاتی، با این توضیح که ملاک تحت پوشش کمیته امداد و یا اداره بهزیستی بودن نیست، بلکه شناختی که افراد نسبت به مردم‌دارند باعث شده تا خانواده‌ها شناسایی بشوند و ممکن است در بین آن‌ها افراد تحت پوشش هم باشند.

وی ادامه داد: این بسته‌ها به مناسبت میلاد امام زمان (عج) و باهدف کمک به خانواده‌هایی که در موضوع کرونا دچار آسیب اقتصادی شده‌اند، رصد مشکلات مردم، همدلی و مرتفع کردن برخی مشکلات مردم، تهیه و توزیع می‌شوند.

مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این بسته‌ها توسط نیروهای مردمی توزیع می‌شود و عامه مردم بدانند مسجد فقط جای خواندن نماز و دعا و مناجات نیست، بلکه محلی است برای تمامی فعالیت‌های دینی و مذهبی و فرهنگی و سنگری است که در هر برهه‌ای باید حفظ و تقویت شود، به دنبال این هستیم که خود مردم پای‌کار بیایند و مشکلات محله و اجتماع خود را رصد کنند و در مسیر حل این مشکلات باهم همدردی، همدلی و همکاری کنند.

اسکندری بابیان اینکه ما پلی هستیم بین مردم، با مردم، گفت: در حال حاضر یک سیستم اعتماد ملی با محوریت روحانیت به وجود آمده و این طرح طرحی است که از مردم به‌واسطه روحانیون و مسجد به مردم کمک‌رسانی و همدلی می‌شود و به حول و قوه الهی طرح کمک‌رسانی و همدلی در مناسبت‌ها و اعیاد دیگر هم ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: این کمک‌ها توسط قرارگاه فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان جمع‌آوری‌شده و در اختیار مساجد قرار داده‌شده است و هیچ نهاد، دستگاه یا اداره‌ای دران نقشی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.