محمدناصر معصومی زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه در هفته های گذشته آمارهای اشتباهی در خصوص تعداد افراد مبتلا و بخصوص فوتی های ناشی از این بیماری در شهرستنان سنقروکلیایی منتشر شد در حالی که این گونه نبود.

وی ادامه داد: در هفته های نخست شیوع بیماری کرونا به علت ناشناخته بودن این ویروس و بی اطلاعی برخی از مردم در خصوص راه های انتقال، آمار مبتلایان مقداری بالا بود اما در ادامه و با اقدامات صورت گرفته و همکاری خوب مردم هم اکنون شرایط بیماری تحت کنترل است.

معصومی زاده تصریح کرد: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، محیط شهری سنقروکلیایی به صورت روزانه گندزدایی و ضدعفونی می شود، ضمن اینکه نیروی انتظامی و سپاه و بسیج نیز هر کدام جداگانه طی روزهای اخیر اقدام به این کار کرده اند.

فرماندار سنقروکلیایی تصریح کرد: در هفته های نخست شیوع کرونا در هر روستای شهرستان یک ستاد متشکل از دهیار، اعضای شورا و بزرگان روستا تشکیل و چند دستورالعمل برای آنها و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری صادر شد.

وی ادامه داد: یکی از این دستورالعمل ها شناسایی افراد مشکوک بود که در همین راستا ۳۰۰ نفر شناسایی و پس از معرفی به مراکز بهداشت و درمان برای انجام تست های لازم اعزام شدند.

معصومی زاده گفت: شناسایی و معرفی خودروهای مهمان اقدام دیگر بود که با همکاری پلیس راه و راهور ظرف مدت ۴۸ ساعت به آنها فرصت داده شده تا شهرستان را ترک کنند.

نماینده عالی دولت در سنقروکلیایی تصریح کرد: جلوگیری از هرگونه تجمع و ازدحام در روستاها و همچنین گندزدایی محیط آنها در چند مرحله از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط ستادهای تشکیلی در روستاهای شهرستان بودکه خوشبختانه نتایج خوبی نیز در روزها و هفته های اخیر داشته است.

وی همچنین با اشاره به ایجاد همدلی و وفاق خوبی که بین مسوولان و مردم در هفته های اخیر ایجاد شده، گفت: در این مدت دستگاه های مختلف از نیروهای مسلح گرفته تا روحانیت و حتی خیران همه پای کار بودند و حتی قرار است امروز سه هزار عدد ماسک توسط یک خیر در شهرستان توزیع شود.

معصومی زاده تصریح کرد: همچنین در این مدت بسته های غذایی و بهداشتی با کمک خیران و دستگاه های اجرایی تهیه و در اختیار افراد نیازمند قرار گرفته است.

فرماندار سنقروکلیایی در ادامه به اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی اشاره و اظهار کرد: این طرح با حضور خوب پلیس اجرایی که نتیجه آن توقیف ۵۶ دستگاه خودرو و انتقال آنها به پارکینگ و اعمال قانون حدود ۷۰ دستگاه خودروی دیگر و جریمه پنج میلیون ریالی انها بوده است.

وی یادآوری کرد: در همین راستا بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو نیز توسط پلیس شهرستان به مقاصد خود عودت داده شده و از حضورشان در سنقروکلیایی جلوگیری به عمل آمد.

معصومی زاده در پایان بار دیگر بر کنترل شرایط ناشی از شیوع کرونا به مردم اطمینان خاطر داد و گفت: خود آنها در کنترل، مهار و شیوع این بیماری نقش بسیار مهمی دارند و از همه آنها می خواهم تا با رعایت توصیه های مطرح شده و پرهیز از حضور در تجمعات زمینه شکست کرونا را فراهم کنند.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به ۴۲۳۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۸۱۹۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. تاکنون ۴۲۳۲ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.
منشا ویروس کرونا ووهان چین بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.