جلال عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این موضوع خطرات بیشماری برای ورزشکاران دوچرخه سوار کرمانشاه به همراه دارد ولی آنها برای حفظ آمادگی خود چاره ای جز این کار ندارند و مجبورند خطرات بی شماری را به جان بخرند تا بتوانند برای مسابقات آماده شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون در هیات ورزشکارانی هستند که ۱۶۰ کیلومتر در جاده های استان رکاب می زنند تا آمادگی خود را حفظ و شرایط حضور در مسابقات را از دست ندهند در حالی که اگر پیست داشتیم این فشار به ورزشکاران ما تحمیل نمی شد.

عزیزی با بیان اینکه برای احداث پیست باید از سوی اداره کل ورزش و جوانان یا شهرداری زمینی در اختیار هیات قرار گیرد، گفت: متاسفانه باوجود پیگیری های متعدد و حتی مکاتبه با استانداری این موضوع محقق نشده است.

ارایه درخواست میزبانی ۲ دوره مسابقات کشوری در سال ۹۹

رییس هیات دوچرخه سواری استان کرمانشاه در ادامه به مهمترین برنامه های در دست اجرای هیات در سال جدید اشاره و اظهار داشت: برگزاری مسابقات تریال قهرمانی نوجوانان کشور و همچنین مسابقات کورسی جاده در بخش نوجوانان از جمله آنهاست که در سال ۹۹ پیگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که داریم برگزاری یک دوره آموزش مربی گری درجه ۳ و در صورت استقبال یک دوره آموزشی دیگر این بار در سطح درجه ۲ با حضور مربیانی از سراسر کشور است.

عزیزی گفت: موضوع دیگری که در سال جدید پیگیری خواهیم کرد اجرای طرح استعدادیابی در شهرستان ها با همکاری آموزش و پرورش به منظور شناسایی استعدادهای جدید و همچنین فعال تر شدن هیات های شهرستانی است.

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به فعالیت ۲ باشگاه دوچرخه سواری در استان کرمانشاه، یادآوری کرد: فعالیت این باشگاه ها تقریبا از اوایل اسفند سال گذشته و در پی شیوع کرونا تعطیل و ورزشکاران هیات به صورت انفرادی در حال تمرین هستند.

اعزام ورزشکاران به ۹۰ درصد مسابقات کشوری در سال ۹۸

وی همچنین به بخشی از فعالیت های سال گذشته هیات دوچرخه سواری اشاره کرد و افزود: ما در سال گذشته در ۹۰ درصد مسابقاتی که طبق تقویم فدراسیون برگزار شد ورزشکاران خود را به مسابقات اعزام کردیم و خوشبختانه نتایج خوبی نیز حاصل شد.

عزیزی، کسب یک مدال برنز توسط احمد جباری در مسابقات تریال قهرمانی آسیا در اندونزی، چهار مدال نقره و برنز از مسابقات دوچرخه سواری معلولان کشور، یک مدال نقره در مسابقات تریال بزرگسالان و یک مدال برنز در مسابقات پیشکسوتان کشور را از جمله افتخارات کسب شده ورزشکاران دوچرخه سوار کرمانشاه طی سال گذشته عنوان کرد.

رییس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه گفت: ورزشکاران ما می توانند در صورت فراهم بودن امکانات و زیرساخت ها حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشند ولی متاسفانه به خاطر مشکلات فراوانی که با آن دست و پنجه نرم می کنند آنگونه که باید نمی توانند به حق خود برسند.

خرید دوچرخه استاندارد در توان بیشتر ورزشکاران هیات نیست

وی گفت: هم اکنون قیمت یک دستگاه دوچرخه کورسی مناسب ۳۰۰ میلیون ریال است و خرید چنین دوچرخه ای از عهده بسیاری از ورزشکاران ما خارج است، از سوی دیگر هیات نیز بودجه خاصی در اختیار ندارد که بتواند این امکانات را برای همه ورزشکارانش فراهم کند.

عزیزی تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که سال گذشته اجرایی شد برگزاری ۲ دوره آموزش مربی گری و داوری در استان با حضور ۲۰ متقاضی از استان های مختلف کشور و اعطای مدرک رسمی فدراسیون به آنها بود.

رییس هیات دوچرخه سواری استان کرمانشاه در پایان از فعالیت ۱۵۰ ورزشکار بیمه شده زیر نظر هیات خبر داد و گفت: بیشتر این ورزشکاران را آقایان تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.