هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه روز دوشنبه در نشست ستاد کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: ویروس کرونا به شکل گسترده در دنیا شیوع پیدا کرده و در این میان کمبود ماسک تبدیل به یک چالش جهانی شده است و کشورهای توسعه یافته دنیا هم با این مشکل روبرو هستند.
وی افزود: طبیعی است در این شرایط کشور ما و استان کرمانشاه نیز گرفتار مشکل کمبود ماسک باشد.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: معاونت اقتصادی استانداری و سازمان صمت استان تمام توان خود را برای افزایش تولید ماسک سه لایه بهداشتی به کار گرفته اند و طبق گزارش سازمان صمت استان تاکنون ۶۰۰ هزار عدد ماسک در استان تولید و در اختیار مجموعه های پزشکی و بهداشتی، واحدهای تولیدی و صنعتی و داروخانه ها قرار گرفته است.
بازوند اظهارداشت: براساس گزارش سازمان صمت، اکنون روزانه حدود ۵۰ هزار ماسک در استان تولید می شود و باتلاش‌های صورت گرفته واحدهای جدید دیگری نیز در دست راه اندازی است و تلاش می کنیم تا ۳۰‌ فروردین ماه این تولید را به ۹۰ هزار عدد در روز  برسانیم.
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: خطر ابتلا به کرونا همچنان بسیار جدی است و مردم از بیرون آمدن از منازل امن خویش اجتناب کنند.
وی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، از روز ۲۳ فروردین ماه کسب و کارهای کم ریسک کار خود را تحت نظارت علوم پزشکی شروع می‌کنند.
بازوند افزود: ادارات نیز از هفت صبح تا ۱۴ ظهر با دو سوم پرسنل دایر خواهند بود و به مردم ارایه خدمات خواهند کرد. مدارس نیز تا ۳۱ فروردین ماه تعطیل هستند.‌
رییس ستاد کرونا استان کرمانشاه ادامه داد: فصل کشاورزی آغاز شده است و مجموعه جهاد کشاورزی باید از طریق رسانه‌ها مفاد پروتکل‌های بهداشتی را به این عزیزان آموزش دهد. 
تاکنون در استان کرمانشاه ۳۱۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا که ۳۵ نفر آنها جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.