آنچه در بیش از یک ماه گذشته و به دنبال ورود ویروس کرونای جدید به کشور و استانمان رخ داد، با پستی و بلندی ها و بیم و امیدهایی برای حافظان سلامت همراه بود. گاه بیم ابتلا در مواجهه نزدیک و نفس به نفس با بیماران، تاامید جان بخشی و نجات دردمندان، بیم طرد از سوی خانواده تا امید رهایی از چنگ بیماری برای جامعه، بیم بی توجهی عده ای به دستورات بهداشت و پیشگیری ، تا اقبال عده زیادی به رعایت این دستورات و...

اما پس از یک ماه ، اکنون در جایی ایستاده ایم که باز هم مجموعه ای از بیم ها و امیدها ما را احاطه کرده است، اما به روشنی ، امیدها بر دغدغه ها و نگرانی ها برتری یافته و سرمنشا این نسیم امیدبخش ، چیزی جز همدلی دولت و مردم برای قطع زنجیره کرونا در کشورمان نیست.

حال که توسط دولت ، دستورات مفید و موثری برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس که در حقیقت درجهت خواست و مطالبه مردمی بوده ، ابلاغ و اجرایی شده است، انتظار خدمتگزاران همیشگی سلامت، برای پاسداری از صحت و عافیت شما بیشتر شده است.

بیایید در روزها و هفته های حساس پیش رو، با هم اما دور از هم به مقابله جدی تر و همه جانبه تر با ویروس مهاجم برخیزیم. برخاستن و رزمیدن شما در این میدان ، همانا کاهش تردد و در خانه ماندن است. خوب می دانیم که این ماندن و مراعات کردن ، برای تعداد زیادی از افراد جامعه، هم از دیدگاه اقتصادی و تامین معیشت، هم از نگاه خانوادگی و روانشناختی و هم از دیدگاه علایق شخصی و مراودات اجتماعی و خویشاوندی سخت و طاقت فرساست ، اما ناچارم بگویم چاره ای نداریم و این راه تنها راه ما و خانواده هایمان برای در امان ماندن از گرفتاری ها و عواقب سخت بیماری است.

از همه شما می خواهم همانگونه که تاکنون برای سلامت خود و عزیزان تان اهمیت بسیاری قائل شده اید، ازین پس نیز به همت خود برای غلبه بر این مشکل بیفزایید تا با دوری شما از ابتلا، شاهد کاهش بار بیماری و مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان ها باشیم و کارکنان بخش های بهداشتی و درمانی بتوانند بهترین خدمت را برای بازگشت سریعتر تندرستی مبتلایان انجام دهند.

در پایان با تقدیر از همه شما مردم عزیز ، مسوولان دلسوز بخصوص حافظان سلامت که به عنوان فرزندان، خواهران و برادران شما روزهای خوش نوروز را در مراکز بهداشتی و بخش های درمانی گذرانده و به جای لمس نسیم بهاری در دامان طبیعت ، در لباس های سنگین و طاقت فرسا محبوس شدند ،خطاب به مردم استان عرض می نمایم که امیدواری ما به همت شما در رسیدن به هدف عالی پاک کردن جامعه از کابوس کووید ۱۹ است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست هشت نفر آمار مبتلایان این استان به ۲۰۷ نفر رسید که ۲۶ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز شنبه ( ۹ فروردین) در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و ۹۲ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۹۵۱ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۱۵ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.
دکتر محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.