بهرام فاضلی‌زاد روز پنجشنبه، با انتشار پیامی به مناسبت هفتم فروردین روز جهانی هنرهای نمایشی افزود: هنر از جمله مفاهیم بلندی است که به دلیل وجود جریان پویا، سیال و مستمری که در ذات آن است، نقش سازنده و مؤثری در تبلور اندیشه دارد.

وی اظهار داشت: نمایش، هم دارای جذابیت بصری و سمعی است و هم از غنای محتوایی برخوردار است و تئاتر در نگاه ساختاری به اصالت هستی می پردازد لذا از نظر فلاسفه و متفکران بزرگ میان فلسفه و تئاتر وجوه مشترک فراوانی مشهود است.
فاضلی‌زاد گفت: روز جهانی تئاتر فرصت مغتنمی است برای بررسی ابعاد مختلف این هنر زنده و اثرگذار که هم‌نفس با مردم، زندگی آنان را به تصویر می‌کشد. این روز ‌همچنین فرصتی است برای هنرمندان تئاتر تا چالش‌های پیش روی این هنر و جایگاه و نقش خود را عمیق‌تر دریافته و به گسترش تئاتر خلاق و پویا و مفهوم گرا بیشتر بیندیشند و تئاتر را گرامی بدارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: انتخاب هفتم فروردین ماه به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی مقارن با بهار طبیعت، نشانه تحول و نشاط تئاتر و امیدواری نسبت به روزهای بهتر برای این هنر کهن و اثرگذار است؛ ضمن تبریک سال جدید و نیز تبریک اعیاد شعبانیه، و آرزوی سلامتی برای تمام مردم جهان با خلاصی از ویروس کرونا این روز خجسته را به اصحاب فرهیخته هنر تئاتر تبریک و شادباش می گویم. امیدوارم در سال جدید که با عنوان «جهش تولید» نام گذاری شده است، فرآیند تولید تئاتر و نمایش در استان کرمانشاه رشد و توسعه بیشتری بیابد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.