رضا سلیم ساسانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: با اینکه از مشکلات معیشتی اصناف کرمانشاه آگاهی داریم اما برای کمک به مدافعان سلامت در بخش بهداشت و درمان باید بازار را تعطیل کنیم.
وی وعده داد بعد از پایان قرنطینه پیگیر حل مشکلات اصناف مختلف از طریق استانداری باشد.
به گفته ساسانی، ۶۰ هزار واحد صنفی در قالب ۵۸ اتحادیه در استان فعالیت دارند و این بدین معناست که معاش درصد بزرگی از جمعیت استان  وابسته به فعالیت بازار است و بسته بودن بازار به معنای از دست رفتن منبع درآمد آنهاست.
هرچند ساسانی این رقم را مربوط به صنوف مجوزدار دارای شناسنامه دانست.
۸۰ درصد بازار بسته است
رامین پهلوانی معاون بازرسی اصناف استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا از بسته شدن ۸۰ درصد بازار کرمانشاه خبر داد و گفت: با اینکه ما در اصل باید حامی اصناف باشیم اما در این روزهای سخت با توجه به دستورالعمل الزام بسته شدن بازار مجبور به انجام این کار هستیم.
وی بیان داشت: ما خودمان را همدرد بسیاری از بازاریان می‌دانیم و آگاهیم که بسیاری از این افراد بدهکارند و اجناس مغازه هایشان را به صورت اقساطی خریداری کرده اند اما چاره ای جز بستن بازار نداریم.
پهلوانی ادامه داد: الان ۲ هفته است که از کسبه خواهش می‌کنیم بازار را تعطیل کنند و اگر کسی به خواهش ما توجه نکند مجبور به استفاده از قوه قهریه با کمک نیروی انتظامی، پلیس اماکن، بسیج اصناف و اجراییات شهرداری هستیم.
وی خبازی ها، مرغ فروشی ها، قصابی ها، تعمیرکاران خودرو ، فروشگاه های بزرگ، سوپر مارکت ها،  لوازم پزشکی و داروخانه ها را معاف از این دستورالعمل دانست.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: از ابتدای شروع اپیدمی تا ساعت ۱۲ دوشنبه شب موارد مثبت کووید ۱۹ در این استان ۱۸۸ نفر بوده که ۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته اضافه شده است.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۱۸۲ مورد مبتلای به ویروس کرونا در استان تاکنون ۱۹ نفر فوت کرده اند که در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی اضافه شده است.به گفته او، همچنین از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در استان تاکنون ۹۳۷ نفر بستری شدند که از این تعداد ۸۲۶ نفر ترخیص و ۹۲ نیز در بیمارستانهای استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.