کامران کریمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح در سطح ۶۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت گندم و ۳۰۰ هکتار زیرکشت جو انجام شده است.
وی ادامه داد: خاک ورزی حفاظتی روشی برای مدیریت خشکسالی در راستای نگهداری آب در زمین و همچنین کاهش هزینه های تولید و افزایش مواد آلی خاک است.
مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب با بیان اینکه دهستان شیان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آبی و دیم است، اضافه کرد: هم اکنون ٨۰۰ هکتار از این اراضی مجهز به سیستم های آبیاری تحت فشار است که از ۵۳ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق تغذیه می شود.
کریمی ادامه داد: کلزا و افتابگران از کشت های شاخص در دهستان شیان است به طوری که ۱۵۰ هکتار از مزارع منطقه به کشت کلزا و ۲۰۰ هکتار نیز به کشت آفتابگردان اختصاص داشت.
وی با اینکه در دهستان شیان بیش از ۴٨ هزار و ۲۰۰ تن انواع محصولات زراعی برداشت می شود، گفت: سالانه ۳۰ هزار تن ذرت علوفه ای، ۱۲ هزار تن گندم، چهار هزار و ٨۰۰ تن ذرت دانه ای، ۵۰۰ تن آفتابگردان روغنی ، ۴٨۰ تن کلزا و ۴۵۰ تن نخود تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب اظهار داشت: در بخش دامی نیز سالیانه یک هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید ، ۲۷۰ تن گوشت قرمز و ۳۰ هزار لیتر شیر در این دهستان تولید می شود.
دهستان شیان با ۱۲ روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام آباد غرب است.
شهرستان اسلام آبادغرب ۱۰۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۹۰ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.
اسلام‌آبادغرب در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.