احمد پادیاب روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت : ترویج ارقام پرمحصول از لحاظ اقتصادی به نفع شالیکاران است ودر این راستا توزیع این سه نوع بذر به دلیل استقبال کشاورزان صورت می پذیرد .
وی با اشاره به اینکه سالانه ۷هزار تن کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان توزیع می شود افزود : تا کنون توزیع ۱۵۰۰ تن کود شیمیایی برای اراضی کشاورزی در شهرستان صومعه سرا انجام گرفته است ‌.
پادیاب از کشاورزان این شهرستان خواست تا با مراجعه به مراکز و کارگزاری ها سهمیه کود شیمیایی خود را دریافت نمایند.
وی از انجام ۶۰درصدی شخم زمستانه در اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد و افزود: کشاورزان صومعه سرائی امسال بخاطر شرایط بارندگی و برفبهترین استفاده را در زمینه شخم زمستانه داشته اند .
وی تصریح کرد : این طرح موجب ارتقا بهره وری آب و نیز کشت ، داشت و برداشت سهل تر محصول و در نتیجه کاهش هزینه های کشاورزی می شود.
وی از شروع به فعالیت های اولیه بانک های نشا در شهرستان خبر داد و افزود : امسال با افزایش ۲ بانک نشا جدید تعداد بانک های نشا در شهرستان به ۱۹ عدد می رسد که ظرفیت نشا مکانیزه را در سال زراعی جدید به ۱۸ هزار هکتار خواهند رساند .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا در ادامه افزود: این بانک ها در حال انجام اقدامات اولیه مانند ضدعفونی خاک و گلخانه  می باشند .
وی  تصریح کرد : امسال به کشاورزان صومعه سرائی برای خرید انواع اداوت کشاورزی تراکتور کمباین دستگاه نشا وتیلر در خصوص کاشت و برداشت مکانیزه بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی داده شده است .
وی افزود : برای تامین آب زراعی کشاورزی ۲۵۰هکتار از آب بندان های صومعه سرا مطالعه صورت گرفت که اجرای بازسازی و تعمیق ۱۵۰ هکتار در ۳۱ روستا شهرستان در حال انجام است .
پادیاب در ادامه اظهار داشت : کشاورزان اقدامات آماده سازی و تعمیر پمپاژها و ادوات کشاورزی و تهیه کود شیمیایی را به روزهای آغازین نشا و فصل زراعی موکول ننمایند .
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و با دارابودن ۲۸هزار هکتار اراضی شالیزاری و تولید سالانه ۶۵ هزار تن برنج سفید و ۲۸۰ آببندان و بیش از ۱۲هکتار صنوبر کاری از کانونهای مهم کشاورزی و آبزی پروری در استان و کشور می باشد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.