فرماندار تالش روز سه شنبه در بازدید از عملیات بهسازی آب بندان ها در بخش مرکزی این شهرستان اظهار کرد: ۹ پهنه آب بندان به مساحت ۴۸ هکتار در سطح شهرستان مطالعه و عملیات تعمیر و بهسازی آنها آغاز شده است.
سید عیسی مهدوی افزود: قرارداد بهسازی ۳۳ هکتار از آب بندان ها توسط بخش خصوصی با ۱۰ میلیارد ریال هزینه، توسط اداره جهاد کشاورزی منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شده است و با پایان این کار، ۹۵۰ هکتار اراضی زراعی تحت پوشش آبیاری قرار خواهد گرفت.

 مدیر جهاد کشاورزی تالش نیز در این بازدید گفت: این شهرستان از ۱۱ رشته رودخانه، ۷۰ هکتار آب بندان و بیش از ۱۱۰ سردهنه خاکی برخوردار است و شبکه آبیاری اراضی ما به صورت سنتی است.

سید علی موسوی ادامه داد: تالش ۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و ۳۰ هزار بهره بردار در آن به کشت و زرع مشغول هستند.

جهاد کشاورزی تالش در فروردین ماه امسال ۷۰ درصد سردهنه های آب شالیزارها را که در سیلاب های سال قبل تخریب شده بود، برای آبیاری اراضی و مقابله با هدررفت منابع بازسازی کرد.

لایروبی و بهسازی آب بندان ها در بهره وری کشاورزی موثر است و سالانه از ۱۶ هزار هکتار شالیزار تالش، به طور میانگین ۷۶ تا ۸۰ هزار تن شلتوک برداشت می شود.
این شهرستان با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.