فضل الله رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در هفته های اخیر سه اکیپ نظارتی به صورت مستمر از نانوایی ها، پمپ بنزین ها، فروشگاه های بزرگ، مساجد و نمازخانه های ورودی و خروجی شهر کرمانشاه بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: در این بازسی ها علاوه بر پلمب ۵۲ نانوایی و پمپ بنزین، به تعدادی دیگر نیز اخطار کتبی داده شده که در مراجعات بعدی چنانچه توصیه های بهداشتی عنوان شده را رعایت نکرده باشند پلمب خواهند شد.

رنجبر تصریح کرد: در این مدت همچنین بسیاری از رستوران ها و مراکز تهیه غذای آماده نیز به صورت خودجوش و برای حفظ سلامتی خود و مشتریانشان اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود کردند که جای قدردانی دارد.

فرمانده کرمانشاه همچنین با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در سطح شهر گفت: با همکاری پلیس درب آرامستان های سطح شهرستان از جمله باغ فردوس کرمانشاه به روی مردم برای امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) بسته شده است.

وی گفت: در همین راستا با همکاری پلیس راهور نیز طرح زوج و فرد طی دیروز و امروز در طول خیابان بلوار گل ها از میدان معلم تا انتهای شهرک آبادانی و مسکن، طول بلوار ۴۰ متری شهرک دولت آباد و خیابان مدرس از میدان آزادی تا سه راه شورا، خیابان جلیلی، شهدای اشک تلخ و شریعتی از تقاطع جلیلی تا سه راه لشکر و بلوار کوهساری و افشار طوس از تقاطع کارگر تا میدان فاطمیه به مرحله اجرا در آمده است.

رنجبر گفت: همچنین امروز صبح و با همکاری ارتش و سازمان تاکسی رانی طرح ضدعفونی کردن تاکسی ها اجرایی و با احداث طونل ضدعفونی در پخش پارک سوار میدان آزادی تمامی تاکسی ها کاملا ضدعفونی می شوند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته اجرای طرح تب سنجی در پنج نقطه از ورودی ها و خروجی های استان با همکاری ارتش، نیروی انتظامی و هلال احمر است که طی آن از سرنشینان خودروها تست به عمل آمده و در صورتی که مشکوک به کرونا باشند از ورود یا خروج آنها جلوگیری و اقدامات بعدی در خصوص آنها انجام می شود.

وی در عین حال از پای کار آمدن سازمان های مردم نهاد و انجمن های خیریه برای تولید ماسک خبر داد و گفت: قرار است در مرحله اول این کاسک ها در اختیار رانندگان تاکسی ها که بیشترین ارتباط را با مردم دارند قرار داده شود.

رنجبر همچنین از تلاش واحدهای تولیدی ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی برای تولید این محصولات به مقدار لازم و توزیع آن در میان کادر درمانی که در اولویت قرار دارند خبر داد و گفت: در گام بعدی تلاش می کنیم خیلی سریع لوازم یاد شده در اختیار اقشار مختلف مردم قرار گیرد.

مدیر ارشد دولت در شهرستان کرمانشاه افزود: تاکنون گزارشی از حضور مسافران نوروزی نداشته ایم کما اینکه پیش از این هم بارها اعلام کردیم امسال و با توجه به شرایط ایجاد شده امکان پذیرایی از آنها را نخواهیم داشت.

وی گفت: این موضوع به شهرداری، بخشداری ها و حتی دهیاری ها نیز ابلاغ شده و از هرگونه احداث کمپ یا چادرهای مسافرتی توسط مهمانان نوروزی جلوگیری خواهد شد.

رنجبر در پایان و با بیان اینکه مردم کرمانشاه با وجود اعلام وضعیت قرمز هنوز آنگونه که باید موضوع بیماری کرونا را جدی نگرفته اند، گفت: در بازدیدی که از چند محله و بازار کرمانشاه داشتم متاسفانه شاهد تردد تعداد زیادی از مردم بودم که این خود می تواند به شیوع بیماری کرونا و افزایش مبتلایان کمک کند.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا، گفت: از مردم شریف و فهیم استان تقاضا داریم ضمن رعایت توصیه های بهداشتی، در انجام اقدامات پیشگیرانه نیز مشارکت جدی و موثری داشته باشند تا با همراهی زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم‌ پزشکی‌ کرمانشاه تاکنون ۱۵۲ نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که ۱۳ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۱۷ هزار ۳۶۲ و نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع هزار و ۱۳۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و پنج هزار و ۷۱۰ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.