به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ فضل الله شیری اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه امسال ۱۱۵ نفر در حوادث رانندگی درون شهری جان خود را از دست داده و ۴ هزار و ۸ نفر نیز زخمی شدند که در افراد فوتی ۲۴ نفر افزایش اما در زخمی‌ها ۹۸ نفر کاهش داشته ایم.

وی ادامه داد: آمار برخورد با رانندگان متخلف توسط پلیس راهور استان امسال ۳۸ درصد افزایش داشت و این افراد در مجموع بالغ بر ۴۰۳ میلیارد ریال جریمه شدند.

سرهنگ شیری همچنین از رشد ۱۳ درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز و ۶۲ درصدی برخورد با تخلفات ساکن مانند توقف‌های دوبل، سد معبر، حریم میدان و… خبر داد و گفت: در ۱۱ ماهه امسال برخورد با تخلف موتورسواران نیز ۶ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه بیان کرد: در این مدت توقیف خودروهای متخلف ۲۰ و موتورسیکلت نیز ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی با اشاره به انجام شماره گذاری برای ۱۰۹ هزار و ۱۹۹ دستگاه خودرو و ۲ هزار و ۹۴۴ دستگاه موتورسیکلت، افزود: ۵۹ دستگاه خودروی فرسوده نیز اسقاط شدند.

سرهنگ شیری تصریح کرد: تا ابتدای اسفند امسال ۶ هزار و ۵۹۷ نفر از خدمات گواهینامه شامل صدور، تعویض، تمدید و دریافت المثنی بهره مند و در مقابل تعداد ۱۶۰ جلد گواهینامه از افراد متخلف به خاطر نمرات منفی دریافتی ضبط شد.

این مقام انتظامی گفت: در مدت زمان یاد شده ۵ هزار و ۷۹۴ فقره پرونده برای افراد معترض جهت رسیدگی به وضعیت جریمه ای و یا سایر تخلفات تشکیل و به آنها رسیدگی شده است.

اصلاح ۶۶ نقطه حادثه خیز

سرهنگ شیری همچنین با اشاره به اصلاح ۶۶ نقطه حادثه خیز با همکاری شهرداری، از ثبت ۱۰ هزار و ۳۴۹ تخلف توسط دوربین‌های ثابت و سیار سطح استان خبر داد.
وی همچنین ۸۴ درصد علت وقوع سوانح درون شهری را خودروهای سواری عنوان کرد و گفت: ۶۹ درصد افراد جان باخته در سوانح را آقایان و ۳۱ درصد را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه یادآوری کرد: ۲۱ درصد متوفیان ۷۰ سال به بالا سن داشته اند و ۲۰ درصد نیز بین ۵۵ تا ۷۰ سال بوده اند، همچنین ۹ درصد افراد فوت شده نیز کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند.

سرهنگ شیری بیان داشت: ۳۶ درصد علت فوت به خاطر ضربه به سر و ۲۹ درصد نیز به خاطر خونریزی‌های داخلی ناشی از شدت ضربه‌های وارده بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۶ درصد تصادفات درون شهری در ساعات روز و ۴۸ درصد آنها نیز در خیابان‌های اصلی بوده است، گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده ۶۸ درصد عابران فوت شده لباس تیره به تن داشته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.