به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ علیرضا عباسی روز یکشنبه افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته در مراکز استان‌ها و شهرهایی که به توسعه و تجهیز دوربین‌ها، معابر شهری، تقاطع‌ها، زیرگذرها و روگذرها برای ترددها بیشتر توجه شده آمار حوادث ترافیکی بسیار کاهش یافته است.

وی بیان کرد: متاسفانه در تصادفات پنج سال گذشته در شهر بیرجند (مرکز خراسان جنوبی) ۶۸ نفر کشته و پنج هزار و ۲۲۸ نفر مجروح شده‌اند.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با تشکر از اقدامات مثبت انجام شده توسط دستگاه‌های ذیربط در حوزه هوشمندسازی ترافیک درون شهری گفت: با وجود این اقدامات؛ وضعیت موجود شهر بیرجند در حد مرکز استان نیست و متولیان امر باید اقدامات موثرتری انجام دهند.

وی یکی از مشکلات جدی را مربوط به حوزه فرهنگ رانندگی دانست و اضافه کرد: باید به دنبال تغییر رفتارهای غلط و فرهنگ‌سازی نیز باشیم و تغییر رفتار به عنوان مهمترین موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه درصد بالایی از تصادفات مربوط به عامل انسانی است و تا زمانی که تغییر رفتار صورت نگیرد، تعداد کشته‌ها کاهش نمی‌یابد.

سرهنگ عباسی رویکرد پلیس راهور و شهرداری‌ها در حوزه ترافیک درون شهری را کاملا تعاملی عنوان کرد و گفت: اگر تمامی ۳۳ دستگاه متولی و مسئول در حوزه ترافیک بر رفتار و فرهنگ‌سازی متمرکز شوند قطعا شاهد کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد که پلیس بتواند با همراه و همگام کردن این سازمان‌ها نسبت به هم‌افزایی و هم‌پوشانی اقدامات در راستای تحقق کاهش کشته‌ها و افزایش انضباط ترافیکی گام‌های موثری بردارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.