قدرت الله نوروزی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی معاونان و مدیران حمل و نقل ترافیک و روسای پلیس راهور کلانشهرهای کشور در هتل آسمان افزود: در شهر اصفهان با ایجاد زیرساخت و تعامل با پلیس تا حدی بر معضل ترافیک غلبه شده، اما ادامه روندی که وجود دارد و بی‌توجهی دستگاه‌هایی که باید به تعهدات خود عمل کنند به طور قطع مشکلاتی به وجود خواهد آورد.

وی با بیان اینکه سال گذشته مبلغ ۱۲۰ میلیاردتومان از طریق دوربین‌های شهرداری جریمه ثبت شده است، گفت: قانون مقرر کرده سهم شهرداری‌ها در مرکز استان‌ها از این جریمه‌ها به حساب شهرداری‌ها واریز شود تا کنترل ترافیکی شهر اعمال و بهبود یابد، اما سال گذشته از این مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومانی، تنها ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری اصفهان واریز شده است.

شهردار اصفهان افزود: انتظار می رود در چنین جلساتی تصمیماتی اتخاذ و قانون رعایت شود، زیرا در قانون گفته شده یک سوم هزینه سفرهای درون شهری توسط دولت، یک سوم توسط مسافر و یک سوم توسط شهرداری‌ها پرداخت شود.

وی تصریح کرد: اما در شرایط اقتصادی کنونی بخش مربوط به دولت نیز توسط شهرداری‌ها پرداخت می‌شود که این کار را برای شهرداری‌ها سخت کرده است؛ هرچند درک درستی از وضعیت بودجه‌ها و اقتصاد کشور داریم، اما با یک نگاه درست و همه جانبه متوجه خواهیم شد که حمل ونقل عمومی در اولویت قرار دارد.

نوروزی همچنین با بیان اینکه زیست پذیری و توسعه پایدار شهر نیازمند  مدیریت‌ همگون و واحد است گفت:ه این مهم نیازمند پیگیری از سوی نمایندگان مردم در مجلس است.

وی تاکید کرد: باید فرصتی فراهم شود تا مدیران در شهرها بتوانند به موقع و با سرعت خدمت رسانی کنند، مردم اگر چنین خدماتی را ببینند قطعاً از عملکرد مدیران شهری رضایت خواهند داشت و رضایت شهروندان به معنای امنیت و صلح پایدار است.

دوازدهمین نشست هم اندیشی معاونان و مدیران حمل و نقل و ترفیک و روسای پلیس راهور کلانشهرهای کشور به مدت 2 روز با هدف تبادل اطلاعات در زمینه کاشه حوادث و موانع ترافیکی و دستیابی به راهکارهای لازم در این زمینه در هتل اسمان اصفهان در حال برگزاری است.

کلانشهر اصفهان افزون بر 2 میلیون نفر جمعیت دارد و ترافیک و آلودگی دو چالش مهم این شهرستان است.

6994/6026/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.