هدایت حاتمی عصر سه شنبه در بررسی آخرین وضعیت مرز سومار و روند فراهم شدن زیرساخت های آن، از اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور روکش آسفالت ۳۰ کیلومتر از جاده گیلانغرب به مرز سومار خبر داد.

وی اظهار داشت: با توجه به فعالیت خوب بارارچه مرزی سومار تلاش می‌ شود تا سایر ضرورت ها و زیرساخت‌های موردنظر نیز در این مرز به موقع فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: تیم مراقبتی و بهداشتی در مرز سومار به منظور کنترل این بازارچه با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور مستقر شده است.

                           

حاتمی اضافه کرد: این اقدام در راستای ارتقای سطح بهداشتی بازارچه سومار از مدتی قبل محقق شده و در شرایط کنونی نیز با استقرار پایگاه بهداشتی،  این موضوع به خوبی تحت کنترل قرار گرفته است.

فرماندار گیلانغرب نیز از اجرای برنامه ضدعفونی و گندزدایی سطح کامل بازارچه سومار خبرداد.

کوروش محمودیان افزود: با ا استقرار تیم پزشکی و بهداشتی روزانه بیش از ۳۰۰ تن از عوامل مستقر در بازارچه سومار سنجش و تحت آموزش پیشگیری از بیماری کرونا قرار می گیرند.

                             

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه هم از اجرای عملیات روکش آسفالت در ۳۰ کیلومتر از محور گیلانغرب بازارچه سومار خبر داد.

وی گفت: با توجه به رسمی شدن مرز سومار اجرای این طرح تا پیش از پایان سال مالی ۹۸ در سه ماهه اول سال آینده محقق خواهد شد.

پارسال یک میلیون و ۱۴۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیون و ۲۴۲ هزار دلار از مرز سومار به عراق صادر شده است.

مرز سومار در فاصله ۶۷ کیلومتری گیلانغرب و ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده، در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مَندلی از توابع فرمانداری بلدروز است که ۱۵ کیلومتر با سومار فاصله دارد.

بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده و اکنون بیشتر کالاهای صادراتی به استان‌های شرقی عراق از این معبر صادر می‌شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.        

در استان کرمانشاه تاکنون ۶ نفر به بیماری کرونا مبتلا که یک نفر آنها جان باخته است؛  در کشور نیز یک هزار و ۵۰۱ نفر مبتلا شده و ۶۶ نفر جان خود را از دست داده اند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.