دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشات تاکنون تنها ابتلای دو مورد به ویروس کرونا در استان کرمانشاه تأیید شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ نفر به عنوان بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۵ نفر آنها مشکوک به ویروس کرونا هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: موارد مراجعه به مراکز درمانی فراوان است اما تنها موارد بدحال تنفسی در بیمارستانها بستری خواهند شد.

شکیبا گفت: مهمترین علائم ابتلاء به ویروس کرونا تب، سرفه‌های خشک و تنگی نفس است و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری‌های قلبی- عروقی، بیماری‌های حاد تنفسی و دیابت، بیماران سرطانی و افرادی که دارای ضعف سیستم ایمنی هستند در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: سایر افراد که در زمره بیماران پرخطر قرار ندارند می‌توانند نسبت به جداسازی و قرنطینه خود از دیگر اعضای خانواده اقدام کنند و تا بهبودی کامل در منزل استراحت کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه همچنان با کمبود ماسک مواجه هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر موضوع توزیع ماسک در خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی مطرح نیست بلکه معاونت غذا و دارو درصدد است تا از طریق داروخانه‌ها ماسک را در اختیار مردم قرار دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود ویروس کرونا تا فروردین‌ماه وجود داشته باشد مردم از تشکیل اجتماعات در مراسمات جمعه آخر سال و جمعه غریبان و مراسم عزاداری به طور جدی پرهیز کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.