پرستاران بخش های مختلف بیمارستان ها بویژه اورژانسی ها که در خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران قرار دارند ، علاوه بر این که با کمبود برخی از اقلام بهداشتی بویژه ماسک مواجه هستند ، مهمترین مشکلات را کم توجهی و همراهی نکردن برخی از همراهان بیماران دانستند.

مشاهدات عینی خبرنگار ایرنا از وضعیت اورژانس ها و اظهار نظرهای پرستاران در برخی از بیمارستان های مازندران از جمله بیمارستان قلب ساری نشان می دهد که آنان از بی توجهی مردم در رعایت موارد بهداشتی و حضور بی فایده اما خطرناک ،گلایه دارند.

مراکز تجمع و ازدحام جمعیت مانند بیمارستان ها در ساعات ملاقات عمومی یکی از مهم ترین مکان های شیوع احتمالی بیماری های واگیر از جمله کرونا محسوب می شود که هم برای جمعیت ملاقات کننده و هم بیماران که سیستم ایمنی بدنشان باید از هرگونه شوک جدید مصون بماند ، خطرساز است. 

یکی از سوپروایزرهای  بیمارستان قلب فاطمه الزهرا (س) ساری  در گفت و گو با ایرنا گفت  :در حالی که پرستاران طبق روال و بر اساس شیفت های کاری بدون هیچ گونه ترس و واهمه و بر اساس وظیفه مشغول ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند ، اما از حضور همراهان ، بیشتر از بیماران ترس دارند.

این پرستار افزود : دغدغه و نگرانی همراهان بیماران قابل قبول است و ما نیز درک می کنیم ، اما بیمار باید در بیمارستان و مراکز درمانی تحت مراقبت قرار بگیرد ، ولی از این که همراهان با پرستاران همکاری نکنند ، خسته شده ایم.

وی با ذکر این نکته که شهروندان  از طریق تماس تلفنی جویای احوال بستگان بیمار خود در بیمارستان ها شوند ، ادامه داد: بیماری ویروس کرونا دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روزه دارد ، لذا توقع داریم همراهان بیمار که همواره با محیط های مختلف بیرون از بیمارستان در تماس هستند ، نباید آلودگی احتمالی را وارد بیمارستان کنند.

این پرستار بیمارستان ساری وضعیت موجودی لوازم بهداشتی از جمله ماسک و ژل های ضد عفونی کننده را تا حدودی مناسب توصیف کرد و گفت: در ۲ روز اخیر این وضعیت بهتر شده است.

در مازندران ۴۰ بیمارستان با افزون بر چهار هزار و ۱۰۰ تختخواب وجود دارد که ۲۵ بیمارستان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است و بقیه در تملک بخش خصوصی و تامین اجتماعی و نیروهای مسلح قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از شهروندان این استان خواستند تا برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا به ملاقات بیماران بستری در بیمارستان‌ها نروند.

روسای بیمارستان های مازندران ضمن نصب بنر ممنوعیت ملاقات عمومی  جلوی درب بیمارستان از مردم خواستند که برای حفظ سلامتی خود ملاقات با بیماران بستری در بیمارستان را از برنامه خود خارج کنند.

ویروس کرونا به خاطر ضریب شیوع بالا و نداشتن علایم بالینی به مدت تقریبا ۲ هفته کار شناسایی بیماران احتمالی مبتلا را سخت کرده است و در نتیجه بهترین راه برای سرکوب این ویروس رعایت نکات بهداشتی توسط تک تک شهروندان است.

طبق اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمار جمعیت مبتلا به ویروس کرونا در این استان تا کنون  به ۱۷ نفر رسیده است و تمامی این افراد در مراکز بیمارستانی و درمانی استان تحت مراقبتهای ویژه بهداشتی و درمانی قرار دارند.

 تاکنون تنها یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا که  مسافری از تهران با داشتن بیماری زمینه ای بود در تنکابن جان باخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.