به گزارش ایرنا دکتر مسعود رضایی روز چهارشنبه در نشست خبری روز پرستار افزود: تعداد کل نیروهای پرستاری شامل پرستار،اتاق عمل، هوشبری، فوریت های پزشکی، بهیار و کمک پرستار در دانشگاه علوم پزشکی قزوین یک هزار و 900 نفر و در بیمارستان های خصوصی و تامین اجتماعی یک هزار و 676 نفراست.
رضایی ادامه داد:استاندارد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی طبق اعلام معاونت پرستاری وزارت بهداشت 1.8درصد است که این شاخص در قزوین یک پرستار به ازای هر تخت است.
وی گفت: قانون ارتقای بهره وری از سال 88 در مراکز دانشگاهی اجرا شد و از آبان ماه ماه سال جاری نیز در بیمارستان های خصوصی استان اجرای آن آغاز شد.
وی افزود: امروزه در شرایط موجود و با پیشرفت دانش پزشکی تشخیص و مراقبت از بیمار تنها در یک کار تیمی امکان پذیر است و تمام اجزا و ارکان درمان در جای خود نقش موثر خود را در نظام سلامت ایفا می کنند.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز درباره اجرایی قانون ارتقاء بهره وری در فوریت های پزشکی گفت:این قانون هم اکنون در اورژانس پیش بیمارستانی نیز اجرا می شود اما به طور 100درصد نیست چون در این قانون موانعی وجود دارد که با توجه به شیفت های طولانی مدت بالای12ساعت کارکنان اورژانس امکان چندانی برای اجرای کامل آن وجود ندارد.
قایمه تیموری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دوره های آموزشی پرستاری و کمک پرستاری در جهاد دانشگاهی مورد قبول است نیز گفت: در دوره ها جهاد دانشگاهی حدود100داوطلب با نظارت دقیق و جدی دانشگاه علوم پزشکی آموزش دیدند اما بعد از آن از تربیت مجدد اینگونه افراد جلوگیری کردیم چون که متاسفانه همین تعداد هم در جایی مشغول نشده اند و بسیاری از آنها نیز آنچه در تصور خود از پرستاری داشتند بسیار متفاوت با آموخته هایشان در این کلاس ها بود.
وی طرح خدمات پرستاری در منزل را از برنامه های جدید معاونت پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد و افزود:در راستای این طرح با ساماندهی مراکز ارایه خدمات پرستاری در منزل، خدماتی با کیفیت و زیر پوشش مراکز معتبر و مجاز با نظارت دقیق و تعرفه های مشخص به مردم ارایه می شود که جا دارد رسانه ها در این زمینه اطلاع رسانی گسترده ای به مردم داشته باشند.
وی افزود:در دوره جدید؛ پرستاری دامنه و تنوع گسترده تری نسبت به گذشته پیدا کرده و دوره کارشناسی پرستاری اولین سطح این حرفه است و در دوره های کارشناسی ارشد گرایش های مختلفی چون پرستاری ccu و icu، دیالیز، سالمندی، کودکان، روان و سایر گرایش ها وجود دارد
پنجم جمادی الاول به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار نام گذاری شده است.
پرستاران استان قزوین در 15 بیمارستان اعم از دانشگاهی، تامین اجتماعی، خصوصی و خیریه فعالیت می کنند.
7388خبرنگار:پریسا نوروزی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.