هادی زرینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: همانگونه که آزمون نظام پزشکی و نظام مهندسی توسط این صنف ها برگزار می شود باید آزمون پرستاری نیز توسط صنف مربوطه که حقوق بیمار در آن مطرح است برگزار شود.

وی اضافه کرد: هم اینک آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران دانشگاه علوم پزشکی توسط وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود که امید می رود این آزمون به نظام پرستاری محول شود.

رییس نظام پرستاری استان همدان گفت: نام نویسی برای آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران فعال در اتاق عمل، بیهوشی، فوریت های پزشکی و بهیاران از امروز آغاز شده و تا ۱۲ آذر امسال ادامه دارد.

زرینی اضافه کرد: تمامی داوطلبانی که دارای دانشنامه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری هستند یا گواهی فراغت از تحصیل از دانشگاه محل تحصیل خود دارند می توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری آزمون، رصد صلاحیت فعالیت پرستار بر بالین بیمار است بیان کرد: با برگزاری این آزمون از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری و حضور افراد ناتوان و آموزش ندیده جلوگیری می‌شود.

رییس نظام پرستاری استان همدان ادامه داد: این آزمون هر سال در ۲ نوبت توسط سازمان سنجش برگزار می شود و شرکت دانش آموختگان سال ۹۶ به بعد، افرادی که درصدد گرفتن پست مدیریتی یا  افرادی که متقاضی راه اندازی "هوم کر" و حضور در خارج از کشور هستند در این آزمون الزامی است. 

وی ادامه داد: هزینه نامنویسی ۶۷ هزار و  ۵۰۰ تومان و منبع آزمون کتاب در سامانه جامع فن پرستاری است؛ همچنین اعتبار پروانه صلاحیت پرستاری پنج ساله است و بعد از اتمام اعتبار متقاضیان مجدد باید در آزمون شرکت کنند.

سه هزار و ۵۰۰ تن در جامعه پرستاری همدان فعال هستند که با در نظر گرفتن پرستاران فعال در بخش خصوصی، بیمارستان تامین اجتماعی و بیمارستان ارتش، شمار آنها به چهار هزار و ۷۰۰ تن می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.