محمد خسروی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا از خروج سامانه بارشی از استان تا اواسط وقت امروز خبر داد و افزود: امروز در برخی از نقاط شرقی و جنوب شرقی استان همچنان بارش های پراکنده ای را شاهد خواهیم بود که در مناطق سردسیر به صورت بارش  پراکنده برف است.

به گفته خسروی، در نتیجه فعالیت این سامانه، شهرهای کرمانشاه ۸۴، روانسر ۷۰، سرپل ذهاب ۳۱، اسلام آبادغرب ۸۷، سنقر ۶۰، گیلانغرب ۳۴، پاوه ۶۱، جوانرود ۵۲، صحنه ۹۶، هرسین ۹۱، ثلاث باباجانی ۲۷ و دالاهو ۶۷ میلیمتر بارش داشته اند.

وی ادامه داد: این سامانه پربارش منجر به ایجاد روان آب در کل مناطق استان و نیز تشکیل سیلاب های محلی در برخی از نقاط شده است.

آنچنان که مدیرکل هواشناسی استان بیان داشت: سامانه های بارشی از این دست تا چند روز قبل از شکل گیری آنها قابل پیش بینی هستند برای همین ۷۲ ساعت قبل از آغاز بارش ها هشدار داده بودیم هرچند پیش بینی اولیه ما تا ۷۰ میلیمتر بارش بود اما با تقویت سامانه به ۱۲۰ میلیمتر بارش رسیدیم.

خسروی تاکید کرد که این بارش ها به موقع بوده است و هم برای کشاورزی ما و نیز برای پرکردن سدهای خالی استان بسیار ضروری بود.

وی در خصوص پیش بینی فصلی بارش ها نیز اظهارداشت: تا نیمه فروردین ماه آینده همچنان شاهد بارش های معمول و حتی گاها بیشتر از حد معمول خواهیم بود و از اواسط فروردین ماه آینده تا اواخر اردیبهشت ماه  که اتمام فصل بارش در استان نیز هست کمتر شدن بارش ها پیش بینی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.