علی محمد زورآوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مقدار بارش از اول مهر تا 25 بهمن 96 ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 174.7 میلیمتر بارش داشتیم 21 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز47 درصد کاهش داشته ایم.
وی ادامه داد: بیشترین بارش ثبت شده در 48 ساعت اخیر متعلق به شهرستان پاوه با بارشی به مقدار 82.6 میلی متر بود و ثلاث باباجانی نیز با حدود 40 میلیمتر بارش در رده دوم شهرهای پربارش استان قرار گرفت.
زوراوند خاطرنشان کرد: شهرهای گواور و گهواره نیز به ترتیب با 37 و 35 میلیمتر بارندگی در رده های سوم و چهارم پرباران ترین شهرهای استان قرار گرفتند.
معاون هواشناسی استان کرمانشاه به شهرهای کم بارش استان نیز اشاره و اظهار کرد: سومار با سه میلیمتر، کرمانشاه با 11.4 میلیمتر و حمیل با 12 میلی متر بارندگی کمتری نسبت به سایر نقاط استان داشتند.
وی افزود: میانگین بارش های امسال شهر کرمانشاه به 90.6 میلی متر رسیده که نسبت به سال قبل که 164.5 میلی متر بارندگی در آن بوقوع پیوسته 45 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 61 درصد کاهش نشان می دهد.
زوراوند گفت: در همه شهرهای استان به جز گواور که نسبت به سال زراعی قبل پنج درصد رشد، سنقر و کلیایی و گهواره سه درصد رشد و ثلاث باباجانی برابر با سال قبل بارندگی داشته اند، شاهد کاهش بارش ها بوده ایم.
وی در پایان اظهار کرد: کمترین کاهش بارندگی طی سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته متعلق به پاوه با هشت درصد و بیشترین کاهش نیز مربوط به سومار با 50 درصد، کنگاور با 46 درصد و کرمانشاه با 45 درصد می باشد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 940 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که اکثر زمین های کشاورزی آن دیم و به بارندگی های سالانه وابسته است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.