علی محمد زوراوند روز جمعه به خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت روانسر با حدود ۲۱ میلی متر و گیلانغرب با ۱۵ میلی متر در رده های دوم و سوم پربارش ترین شهرهای استان قرار گرفتند.

وی افزود: اسلام آبادغرب، کرمانشاه، جوانرود و گواور نیز طی ۴۸ ساعت اخیر میانگین بارش در آنها به ۱۰ و یا بیشتر رسیده است.

زواروند با بیان اینکه کمترین بارش این سامانه در قصرشیرین، کنگاور و سومار اتفاق افتاد، میانگین مجموع بارش های استان ناشی از ورود این سامانه را تا ظهر امروز ۸.۵ میلی متر عنوان کرد.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در ادامه، میانگین بارش های سال زراعی جاری را نیز بیش از ۱۴۳ میلی متر ذکر کرد و افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۰۲ میلی متر بوده ۵۳ درصد و نسبت به بارش های بلندمدت نیز هفت درصد کاهش نشان می دهد.

وی همچنین از تداوم فعالیت سامانه ای که هم اکنون در جو استان مستقر است خبر داد و گفت: کماکان تا پایان وقت امروز شاهد بارش باران و برف و همچنین در برخی ساعات وزش شدید باد بخصوص در شهرهای اورامانات و نیمه شمالی استان خواهیم بود.

زواروند افزود: از اواخر وقت امروز بارش ها قطع و انتظار می رود از فردا تا روز دوشنبه شاهد کاهش دما و همچنین تشکیل مه در برخی نقاط باشیم.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص وضعیت دمایی نیز گفت: برای امشب دمای شهر کرمانشاه در سردترین حالت به ۲ درجه بالای صفر و برای فردا در گرمترین حالت به ۱۱ درجه بالای صفر برسد.

وی با بیان اینکه امشب حمیل با دمای بین منفی یک تا ۲ درجه سردترین نقطه استان خواهد بود، گفت: احتمالا دمای شهرهای کنگاور، سنقروکلیایی، اسلام آبادغرب، جوانرود، روانسر، گواور، کرندغرب و کوزران هم به زیر صفر درجه برسد.

زواروند در پایان گفت: کاهش دمای شبانه تا یکشنبه ادامه پیدا کرده و انتظار می رود نسبت به امشب بین ۲ تا سه درجه شاهد کاهش باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.