به گزارش خبرگزاری مهر، محمدابراهیم الهی تبار عصر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع اعلام نتایج انتخابات و ارائه آمار در این خصوص برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۶ کمیته امنیتی برگزاری انتخابات را بر عهده داشتند هیچ‌گونه چالش امنیتی را در فرآیند انتخابات نداشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: در این راستا کمیته استعلام‌ها و حراست، استعلام‌ها را از مراجع ۴ گانه به خوبی رصد کرد و در این زمیناه امانتدار خوبی بود.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات ۲۴ فرآیند از ۲۵ فرآیند به صورت الکترونیک صورت گرفت و ۱۵۸۵ شعبه‌ای که برای استان تدارک دیده شده بود مجهز به شبکه الکترونیکی بود.

الهی تبار گفت: ستاد انتخابات در دوم آذر ۹۸ تشکیل شد و بر اساس برنامه زمان بندی برای ۶ حوزه انتخابیه اصلی و ۲۶ حوزه فرعی تعیین شد.

وی ادامه داد: قبل از انتخابات نسبت به آموزش مسئولین اجرایی انتخابات و همچنین فرمانداران و بخشداران اقدام شد و افرادی نیز دوره آموزشی شبکه‌های آی تی و سیستم الکترونیکی را گذراندند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: در دوم اسفند ۱۳۳ نفر برای احراز کرسی مجلس وارد عرصه انتخابات شدند و مجموعاً ۱۵۸۵ شعبه اخذ رأی به این منظور تعیین شد که ۳۲ هزار نفر امر اجرایی انتخابات را به عهده داشتند.

الهی تبار بیان کرد: یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۴۱۳ نفر از مردم استان کرمانشاه واجد شرایط رأی دادن بودند که ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر از آنها را رأی اولی‌ها تشکیل می‌داد.

وی افزود: در این دوره از انتخابات در تمامی شعب از دستگاه‌های احراز هویت استفاده شد و همین امر سلامت انتخابات را رقم زد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعرفه‌های رأی را نیز در سلامت انتخابات مؤثر دانست و بیان داشت: هیچ گونه تخلفی از جمله جعل و تقلب در خصوص تعرفه‌ها نداشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: آمار شرکت کنندگان ۶۶۱ هزار و ۲۹۴ نفر بود که مشارکت ۴۲.۷۶ درصد را نشان می‌داد و از این لحاظ به میانگین‌کشوری نزدیک هستیم.

وی افزود: مشارکت خانم‌ها در این دوره ۴۸ درصد و آقایان ۵۲ درصد و بیشترین رنج سنی شرکت کننده ۲۵ تا ۳۵ سال و پس از آن ۳۵ تا ۴۰ سال بود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه عنوان داشت: در این دوره از انتخابات نیز شمارش آرا به صورت دستی بود که امیدواریم این در آینده الکترونیکی شود تا بسیاری از دغدغه‌های این حوزه کاسته شود.

الهی تبار به نتیجه شمارش آرا اشاره کرد و گفت: در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۸۶۷ هزار و ۳۱۲ نفر واجد شرایط بودند که ۲۶۰ هزار و ۴۲ آرای مأخوذه داشتیم که مشارکت ۳۰ درصدی را نشان می‌داد؛ آرای صحیح ۲۳۲ هزار و ۴۷۱ رأی بود که به ترتیب عبدالرضا مصری با کسب ۹۵ هزار و ۶۱ رأی و محمد رشیدی با کسب ۵۷ هزار و ۱۷۰ رأی توانستند حائز اکثریت آرا شوند و به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند.

وی گفت: همچنین آقایان سلمان محمدی بابازیدی با کسب ۴۰ هزار و ۱۵۷ رأی و ابراهیم عزیزی با ۳۹ هزار و ۴۹۵ رأی صحیح مأخوذه به دور دوم انتخابات راه یافته و با یکدیگر رقابت خواهند کرند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه زمان آغاز تبلیغات دور دوم را از ۲۱ فروردین تا ۲۸ فروردین ۹۹ اعلام کرد و گفت: انتخابات مرحله دوم ۲۹ فروردین برگزار خواهد شد.

الهی تبار اظهار داشت: در حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو واجدین شرایط ۱۴۰ هزار و ۸۹۲ نفر بودند که ۸۶ هزار و ۴۵۱ آرای مأخوذه با ۶۱.۳۵ درصد مشارکت بود و ۸۳ هزار و ۹۵۴ رأی صحیح داشت که آقایان مجتبی بخشی پور با کسب ۱۴ هزار و ۳۴۹ رأی و نادر نادری با کسب ۱۳ هزار و ۱۲۷ رأی به مرحله دوم انتخابات راه یافته و با یکدیگر رقابت خواهند داشت.

وی بیان داشت: در حوزه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر واجدین شرایط ۱۶۶ هزار و ۶۴ نفر بودند که از تعداد ۶۷ هزار و ۷۱۲ رأی صحیح مأخوذه، آقای آرش زره تن لهونی ۳۰ هزار و ۶۱۶ رأی را به خود اختصاص داد و حائز اکثریت آرا شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب واجدین شرایط رأی ۱۳۱ هزار و ۶۵۰ نفر بودند که از مجموع ۸۲ هزار و ۹۸۷ رأی مأخوذه آقای شهریار حیدری با کسب ۲۷ هزار و ۸۰۱ رأی به عنوان منتخب مردم در این حوزه انتخابیه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

الهی تبار خاطرنشان کرد: در حوزه سنقر و کلیایی تعداد ۶۵ هزار و ۴۰ نفر واجد شرایط داشتیم که ۶۹.۳۷ درصد مشارکت را نشان می‌داد و از ۴۳ هزار و ۷۷۷ رأی صحیح مأخوذه حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا با کسب ۱۰ هزار و ۹۳۵ رأی حائز اکثریت آرا شد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه کنگاور، صحنه و هرسین واجدین شرایط رأی ۱۷۵ هزار و ۴۵۷ نفر بودند که ۱۱۱ هزار و ۵۹۶ رأی تعداد آرای مأخوذه بود یعنی ۶۳.۶ درصد مشارکت داشتند که علی رضایی با ۳۶ هزار و ۶۶ رأی به مجلس راه یافت.

رئیس ستاد انتخابات استان عنوان کرد: نامزدها در صورتی که شکایتی داشته باشند می‌توانند تا ۲ روز بعد از اعلام نتایج شکایات خود را به فرمانداری‌ها و هیأت‌های اجرایی اعلام کنند و هیأت‌های اجرایی نیز یک هفته برای رسیدگی به آن زمان دارد و در صورتی که تخلف تأثیرگذاری در حوزه‌های انتخابی انجام شده باشد موضوع به اطلاع شورای نگهبان می‌رسد تا در خصوص آن تصمیم گیری کند.

وی بیشترین میزان مشارکت را مربوط به شهرستان گیلانغرب با ۷۳.۳۳ درصد و کمترین مشارکت برای شهرستان کرمانشاه با ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: بر این اساس میزان مشارکت در هرسین ۷۲.۶۶ درصد، سنقر ۶۲.۳۷ درصد، اسلام‌آبادغرب ۶۵ درصد، قصرشیرین ۵۳.۷ درصد، دالاهو ۴۷.۲ درصد، صحنه ۶۳.۷ درصد، سرپل ذهاب ۶۲.۳ درصد، کنگاور ۵۴.۶۳ درصد، ثلاث باباجانی ۵۴ درصد، پاوه ۴۵.۵۵ درصد، روانسر ۴۰ درصد و جوانرود ۳۹ درصد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه اعلام کرد: در روز انتخابات ۳۵ نفر از کسانی که اقدام به خرید و فروش رأی کردند دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.