محسن دارابی عصر شنبه در نشست کارگروه تسهیل که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: به صورت میانگین هر هفته ۲ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کرمانشاه برگزار شده است.
وی افزود: این کارگروه از ابتدا یک هزار و ۳۳۴ مصوبه داشته است که ۶۶ درصد آن ها در حال پیگیری هستند.
رییس سازمان صمت کرمانشاه توضیح داد: از این آمار ۳۵ درصد مشکلات واحدهای تولیدی استان مربوط به مسائل پولی و بانکی، ۳۹ درصد مربوط به مسائل بیمه ای، پنج درصد مربوط با تامین انرژی و مابقی مربوط به سایر مشکلات هستند.
دارابی تاکید کرد: تمام تلاش‌خود را به کار گرفته ایم‌ تا مشکل واحدهای صنعتی برداشته شود و روند تولید در کرمانشاه رونق گیرد.
وی جلوگیری از تعطیلی واحد ها و فعال سازی واحدهای راکد را از اولویت های مدیریت کرمانشاه دانست و گفت: به دنبال فعال سازی ۵۵ واحد صنعتی و مدنی در سال ۹۸ بودیم که تاکنوم ۴۸ واحد این آمار فعال شده اند.
به گفته رییس سازمان صمت کرمانشاه به واسطه فعال شدن این واحد ها ۳۸۹ اشتغال جدید در استان ایجاد شده است.
دارابی ادامه داد: کرپ ناز یکی از واحدهای بزرگ‌ صنعتی استان کرمانشاه است که بسته شدن آن به چالشی برای کرمانشاه تبدیل شده بود.
وی با بیان اینکه اکنون کرپ ناز صنعتی دوباره احیا شده است و با تمام توان به عالیت می پردازد، اظهارداشت: این کارخانه به زودی روند ساخت چادر زنانه را نیز آغاز خواهد کرد.
وی با تشکر از بانک ها برای کمک به ایجاد رونق تولید، گفت: بانک های استان در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان در این زمینه تامین اعتبار کردند که این آمار امسال به ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در تابستان امسال ۱۴.۴ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

گفته می شود بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار هم اکنون در استان کرمانشاه وجود دارد که هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به آنها اضافه می شود.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.